V

Vaccan

brandväggen, om man har en windowsvägg -kan man uppdatera den då och isåfall vart och hur? Jag fick trojaner här nu för en stund sen som jag tog bort (hata) insåg att antivirus och ad aware uppdateras ofta men inte brandväggen, ska och kan man göra det?

Sv: Uppdatera

En brandvägg behöver inte uppdateras så ofta eftersom den har en annan funktion än antivirusprogram osv. En brandvägg blockerar olika portar i datorn som inte används så att ingen obehörig kan använda dom för att kommunicera med din dator och det är en nått som är ganska konstant och inte ändras.
Men för säkerhetsskull så kan du ju kolla på windows-update om det är nått som behövs uppdateras där (antar att du menar att du har windows inbyggda brandvägg).

V

Vaccan

Sv: Uppdatera

Jo precis, den som kom med datorn och XP ... windows update (kilar dit). Tack :D

Liknande trådar

Mat Häromdagen skar jag alldeles för mkt pommesstavar av hård potatis. Insåg, när stavarna legat en stund i vatten, att allt inte fick plats...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Fille
·
Hemmet Går det att slipa detta bord tro? Och sen betsa det? Tänkte slipa försiktigt med slipmaskin isåfall och sen betsa med mörk bets. Är ju...
2
Svar
20
· Visningar
637
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ I höstas låg jag till sängs några veckor efter benbrott. Jag började redan då få ont mellan skinkorna, ovanför anus, upp mot ryggen till...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 894
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15