V

Vaccan

brandväggen, om man har en windowsvägg -kan man uppdatera den då och isåfall vart och hur? Jag fick trojaner här nu för en stund sen som jag tog bort (hata) insåg att antivirus och ad aware uppdateras ofta men inte brandväggen, ska och kan man göra det?
 
Sv: Uppdatera

En brandvägg behöver inte uppdateras så ofta eftersom den har en annan funktion än antivirusprogram osv. En brandvägg blockerar olika portar i datorn som inte används så att ingen obehörig kan använda dom för att kommunicera med din dator och det är en nått som är ganska konstant och inte ändras.
Men för säkerhetsskull så kan du ju kolla på windows-update om det är nått som behövs uppdateras där (antar att du menar att du har windows inbyggda brandvägg).
 
Sv: Uppdatera

Jo precis, den som kom med datorn och XP ... windows update (kilar dit). Tack :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Det har blivit dags för mig att uppdatera mitt CV, och jag velar lite i vad jag ska ange som slutdatum på min förra tjänst. För att...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: JohannaB
·
Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 245
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp