• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Vaccan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 708
V

Vaccan

brandväggen, om man har en windowsvägg -kan man uppdatera den då och isåfall vart och hur? Jag fick trojaner här nu för en stund sen som jag tog bort (hata) insåg att antivirus och ad aware uppdateras ofta men inte brandväggen, ska och kan man göra det?

Sv: Uppdatera

En brandvägg behöver inte uppdateras så ofta eftersom den har en annan funktion än antivirusprogram osv. En brandvägg blockerar olika portar i datorn som inte används så att ingen obehörig kan använda dom för att kommunicera med din dator och det är en nått som är ganska konstant och inte ändras.
Men för säkerhetsskull så kan du ju kolla på windows-update om det är nått som behövs uppdateras där (antar att du menar att du har windows inbyggda brandvägg).

Sv: Uppdatera

Jo precis, den som kom med datorn och XP ... windows update (kilar dit). Tack :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja - snabbt och enkelt - fixa en hemsida till mitt författarskap och mina böcker. Utan att det kostar en förmogenhet och...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Saigon
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 803
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: Görel
·
IT & mobiler Så länge jag har haft dator har jag haft Mac (med undantag för en bärbar PC för arbetets skull). Jag har alltid varit nöjd, men min...
Svar
10
· Visningar
200
Senast: Dyngpeter
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Lysrör i akvarium slocknar