Uppdatering, ang. hund-djurplågeri.

C

Cronis

Kanske minns ni tråden med de hemska bilderna med hundarna?

Detta fick jag idag:


Kära djurvän,

Tack för ditt engagemang mot hundplågeriet i Brodilovo i Bulgarien!

Det är med glädje jag skickar detta brev för att informera dig om det lyckade resultatet av kampanjen för hundarna.

Idag fick Djurens rätt ett brev från Goran Yonov, Bulgariens ambassadör i Sverige. I brevet uttrycker ambassadören förståelse för svenskarnas upprördhet. Han skriver också att protesterna mot hundritualen i Brodilovo har varit högljudda även hemma i Bulgarien. (Mer av svaret hittar du på www.djurensratt.se)

Ambassadör Yonov har nyligen haft kontakt med borgmästaren i den berörda byn, och denne har lovat att sätta stopp för "denna motbjudande ritual".

Din protest har alltså givit resultat!

Denna otäcka ritual kommer att försvinna för alltid - tack vare de internationella och inhemska protesterna!

OBS! Din e-postadress kommer inte att sparas av Djurens rätt efter detta utskick.
Vill du fortsätta att stödja Sveriges största djurrättsorganisation hoppas jag att du vill bli medlem!

Som medlem får du bland annat tidningen Djurens Rätt 6 gånger per år, med massor av information om vad du kan göra för djuren. Du kan också bli aktiv för djuren i en av våra lokalavdelningar om du vill.

Du undrar kanske om ditt stöd gör någon skillnad?

Resultatet av denna protestkampanj visar att så är fallet! Utan organisationer som Djurens rätt skulle ingen tala för de försvarslösa djuren. Ingen skulle stå upp mot djurmisshandel, grymma pälsdjursfarmer, plågsamma djurförsök och långa djurtransporter. Men ju fler vi är, desto mer kan vi göra för att hjälpa djuren!

Ditt stöd som medlem behövs!
Besök vår hemsida för mer information:
www.djurensratt.se/stodoss

Ensam är tyvärr inte alltid så stark. Men tillsammans kan vi förändra! Tack återigen för ditt stöd!

Med vänliga hälsningar,
Per-Anders Svärd
Förbundsordförande
Djurens rätt
______________________________

Djurens rätt
Box 2005
125 02 Älvsjö
Telefon: 08-555 914 00
Fax: 08-555 914 50
E-post: info@djurensratt.se
Hemsida: www.djurensratt.se
Postgiro: 90 10 87-7
 
Sv: Uppdatering, ang. hund-djurplågeri.

Jag fick precis samma e-mail. Hoppas bara att det blir en verklig forandring!!
 
Sv: Uppdatering, ang. hund-djurplågeri.

Hittade det bland mina mail också. Bara hoppas att det stämmer!
 
Sv: Uppdatering, ang. hund-djurplågeri.

-lån-

ja jag hoppas åxå att det stämmer.
Tragiskt annars
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp