Uppdatering av forumet 2.1.2

Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan förvåna mig om någon upptäckte att något ändrats, men det handlar om en hel del små fixar.

Uppdateringen innebär som vanligt en kortare stunds onåbarhet för sidan.
 
Jag har en annan fråga, av designkaraktär. I listorna för trådarna (typ Whats new osv), är det möjligt att linjera ämnestexten med profilbilden i överkant. Eller ser texten klämd ut då?
 
Jag har en annan fråga, av designkaraktär. I listorna för trådarna (typ Whats new osv), är det möjligt att linjera ämnestexten med profilbilden i överkant. Eller ser texten klämd ut då?
Tack för att du pekar på detta, hade inte ens tänkt på det. Jag kan inte lova någon ändring men du har helt klart en poäng.
 
@Gunnar Är det bara hos mig, eller varför tar det flera minuter innan ett skrivet inlägg visas? Så var det inte tidigare. Högst irriterande.
 
@Gunnar Är det bara hos mig, eller varför tar det flera minuter innan ett skrivet inlägg visas? Så var det inte tidigare. Högst irriterande.
Det är fler än du. Jag har vid några få tillfällen sett folk som skriver samma inlägg med flera minuters tillfällen. Har dragit slutsatsen att de inte ser sitt första inlägg.
 
Det är fler än du. Jag har vid några få tillfällen sett folk som skriver samma inlägg med flera minuters tillfällen. Har dragit slutsatsen att de inte ser sitt första inlägg.
När jag tex gick in på den här forumdelen nu, så var den här tråden överst och du hade svarat för en minut sedan. Men då jag öppnade tråden syntes inte inlägget. Inte förrän efter drygt fyra minuter.

Det stör mig. @Gunnar
 
När jag tex gick in på den här forumdelen nu, så var den här tråden överst och du hade svarat för en minut sedan. Men då jag öppnade tråden syntes inte inlägget. Inte förrän efter drygt fyra minuter.

Det stör mig. @Gunnar
Aha, jag trodde du menade ens egna inlägg. Det var det jag svarade på. Men om det gäller andras inlägg tror jag mig ha varit med om det tidigare att ett nytt inlägg inte syns om det hamnar överst på nästa sida i tråden. Dock är det rätt längesedan det hände och det borde inte handla om det i den här tråden som är så kort.
 
Aha, jag trodde du menade ens egna inlägg. Det var det jag svarade på. Men om det gäller andras inlägg tror jag mig ha varit med om det tidigare att ett nytt inlägg inte syns om det hamnar överst på nästa sida i tråden. Dock är det rätt längesedan det hände och det borde inte handla om det i den här tråden som är så kort.
Egna inlägg också.
 
@Gunnar Är det bara hos mig, eller varför tar det flera minuter innan ett skrivet inlägg visas? Så var det inte tidigare. Högst irriterande.
Det måste ha något med själva inloggningen att göra? Upptäckte att när jag rensade all info på safari och blir då automatiskt utloggad att då är samtliga inlägg lite över 4 min försenade. Loggar in och vips är alla inlägg synkade.
 
Jag har nu provat med att slå av gäst-cache för sidor, det kanske löser detta?
 
De senaste dagarna har det inte kommit uppdaterade inlägg. Några gilla-inlägg uppdateras men inte inläggsvis på ”notiser”. Någon annan som märkt?
 
De senaste dagarna har det inte kommit uppdaterade inlägg. Några gilla-inlägg uppdateras men inte inläggsvis på ”notiser”. Någon annan som märkt?
Om du menar att du inte alltid fått notiser när du citeras/gillas så har det varit samma för mig de senaste dagarna. Har inte upplevt det tidigare.
 
Om du menar att du inte alltid fått notiser när du citeras/gillas så har det varit samma för mig de senaste dagarna. Har inte upplevt det tidigare.

Även inlägg som inte är kopplade till like eller citering, dvs sådana notiser om att en tråd man följer inte noteras. Missar massor av inlägg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Kommer genomföra en uppdatering av forumprogramvaran snart, det handlar framförallt om buggrättningar. Förhoppningsvis fungerar allt...
Svar
3
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 077
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp