Uppdatering av sökfunktionen

Igår kväll gjordes en uppdatering av sökfunktionen.
Det bör innebära att sökningar går fortare och även får bättre resultat. Det går nu också att söka på i princip hur korta ord som helst.
Det går även att välja om man vill sortera sökresultaten efter senaste eller relevans. Relevans är standard.

Det jag missade igår var att se till att sökningen försöker hålla koll på liknande ord och att de också dyker upp vid sökning. Jag kör nu en uppdatering av sökindex, under den närmsta timmen kommer inte alla sökresultat finnas med.

Förhoppningsvis kan även den förbättrade och uppsnabbade sökningen avlasta servern lite så att allt går ännu lite fortare.
 
Det verkar inte fungera riktigt att ha både relevans och ålder samtidigt, kanske kan ordna det i framtiden.
Jag ändrar till att använda kronologisk sortering som standard. Sökindexet måste dock fortfarande uppdateras.
 
@Gunnar i någon tråd beskrev du hur man kunde sätta upp en genväg från telefonens skrivbord hit. Hittar inte den igen, skulle du kunna beskriva det igen för oss lite otekniska??:o
 
@Gunnar i någon tråd beskrev du hur man kunde sätta upp en genväg från telefonens skrivbord hit. Hittar inte den igen, skulle du kunna beskriva det igen för oss lite otekniska??:o
Du får göra det via din webläsare när du har buke uppe. Jag har iphone och om jag klickar på sharesymbolen är "lägg till på hemskärmen" ett av de alternativ som kommer ipp.
 
Du får göra det via din webläsare när du har buke uppe. Jag har iphone och om jag klickar på sharesymbolen är "lägg till på hemskärmen" ett av de alternativ som kommer ipp.
Fast någonstans förklarades det hur jag satte det på min androids hemskärm. Jag gjorde det ju med den andra fonen, men nu när jag fick byta så kommer jag inte ihåg hur jag gjorde det. :meh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 642
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kort sammanfattning av det gångna året får bli att det i alla fall känns som att det går med raketfart åt rätt håll för min del...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 976
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp