Uppdatering hängig shettis.

P

pippi27

Ja, nu har det gått ett tag till. Han är fortfarande hängig men "det känns bättre" *ni förstår vad jag menar*
Igår f.m så märkte jag en mjuk knöl just bakom hakan. Hmm, en böld tänkte jag, han ömmade lite där. Han gick i hagen hela dagen och vid insläpp så såg jag att visst var det en böld, nu hade den spruckit. Det rann var och blod :crazy:
Idag var det fortfarande var och och det började blöda lite när jag sköljde ur eländet. Nu luktade det dock bättre än igår då det luktade vidrigt.
Vet, ska försöka ta sig ut under helgen för att titta på det hela och avgöra om det behövs antibiotika eller penecillin.
Det verkar som om det kommer från underkäken och vuxit sig neråt/utåt. Inte konstigt om han inte velat äta med det där i käken. Stackars liten.
 
Kan nog vara smart och åka in till klinik med det där om det misstänks komma från underkäken. I så fall kan det behöva röntgas för att se om man måste öppna upp det, ev plocka bort någon tand eller så. Det kan t ex vara en rotspetsabcess som fått leta sig ner.
 

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 355
Senast: Luleå
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 729
Senast: Boj
·
Hästvård Står med mysko skada på hakan på min boxvilande konvalecent (opererad för 7 dagar sedan står på 3 påsar butta om dagen i 7 dagar till så...
Svar
17
· Visningar
2 860
Senast: traceys
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 522
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp