uppdatering!

Milosari

Trådstartare
nuuu är vi tillbaka från storstan, och min hund är nog nästan botad tror jag!

bakgrundshistoria för nya: min schäfertik är en omplacering som jag tog över när hon var två år gammal. hon har haft så väl fysiska som psykiska problem, men har efter lite lugn och ro och kiropraktorbehandling blivit en frisk och harmonisk hund. en problem har dock kvartått och det är hennes utfall mot andra hundar. vi har varit i kontakt med diverse tränare och psykologer men utan att få ett bra resultat.

vi träffade killen på avtalad plats, vi gick till hans bil, hon såg hans hund och utfallet kom direkt. sedan körde vi till en idrottsplats, han visade hur jag skulle göra, han tog fram sin hund och jag gjorde som han sagt, och WOW! hon bröt sitt utfall direkt, sökte kontakt med mig, tittade på den andra hunden och började vifta vänligt på svansen! han kom närmare och närmare med sin hund och hon satt helt avslappnad vid min sida. vi hittade en hund till som vi sprang ikapp, minina viftade på svansen hela tiden! det var ett mirakel! killen körde oss till tunnelbanan igen och minina fick sitta i buren bredvis hans hund, fortfarande helt avslappnad! inte kuvad och rädd, bara lugn. hela proceduren tog 10-15 min. trolleri.

eftermiddagen tillbringade vi i sthlms city, på gamla stan, kungsträdgården (där vi typiskt nog blev påhoppade av den största hund jag sett, såg ut som något leonberger-pyreneer-aktigt) sedan gick vi över djurgårdsbron och bort till waldemars udde och tittade på rikemanshusen, sedan via skansen och gröna lund tillbaka till gamla stan och så åkte vi "hem". på hela den tiden ytterligare ett utfall och en gång rest ragg. av en sisådär 15 möten. men nu kommer det bästa; på tåget hem var vi som mest 5 hundar i kupén, och gissa vem som var lugnast? gissa vem som viftade på svansen? miiiin hund! :bump: håll nu tummarna allihop så att det håller i sig!
 
bebben får svara först så jag inte säger något som man inte borde göra. jag vill inte att folk ska börja laborera hemma.
 
Så kul för Er!! :bump: *lite nyfiken på metoden, ett pm kanske* :angel: :angel:
 
Var det TC du var till?
Han är riktigt bra när det gäller just utfall och annat dumt beteende. PM:a gärna mig också om hur han gick tillväga, även om jag tror jag vet på ett ungefär.
 
Du skulle ha varit med och kollat på honom under skyddslägret som hölls nyligen här i närheten. Det var riktigt roligt.
 
det som han skryter om? haha, jo, det verkar som jag missar en hel del här nere i skåneland. kalmar ligger i alla fall liiite närmare. då kommer jag och tittar. verkar himla festligt :D
 
jag vill också veta......... :cry:

Inte för att min hund gör utfall men jag är nyfiken.
Hon har skällt mot föremål en gång o då var det en luftballong som hade paniklandat på hennes springäng.

Hon reser ragg mot andra hundar tills hon får hälsa då visar hon underkastelse direkt.
Skällde gjorde hon mot andra hundar när jag fick henne men det har hon slutat med,fråga mig inte varför. :crazy:
Jag ska inte försöka mig på det hemma,lovar, är som sagt bara nyfiken. :D
 
Jag vill också veta hur ni gjorde!
Vem TC är?
Vad det kostar att få hjälp av honom?


:bump:
 
vad är det för problem du har? han tog 500 spänn med garanti, dvs kunde han inte lösa mitt problem så var det pengarna tillbaka. fick jag problem senare under dagen skulle han komma direkt, och kommer problemet tillbaka har han lovat att personligen ta sig ner till lund och "fixa" henne!
 
Har en hund som gör utfall mot en del andra hundar och även en del människor. (Hon blev misshandlad som valp)
 
vad är det för ras? (tror inte att han är så bra på dvärgpudlar o liknande raser... :smirk:)
 
Spelar det roll vilken ras det är :confused: Hund som hund, eller?

Det är en blandrastik (Border collie-pointer-labrador-?)som nu är 2½ år.

men vill du inte svara så får du väl låta bli då :confused: :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
10 724
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 830
Senast: wtf
·
T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp