Uppdateringstråd #2

QueenLilith

Trådstartare
Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :)
Idag åker vi till kliniken för en drop in vaccination, planen är senare i veckan att rida lektion. Brukar ge några lediga dagar i samband med vaccinationen. Utvecklingen går framåt, så det är super kul :)

1000008635.jpg

Jättekul att följa er här och på IG @QueenLilith :love:

Igår tog jag en tur med Elsapälsa och hon var så himla rolig och fin. Spooky season verkar ha lagt sig och hon var sitt "vanliga" jag dvs kan titta på läskigheter men även gå fram och undersöka direkt. På vägen hem måste jag fått typ PMS eller något för jag ville nästan gråta över hur glad jag var över att hon var min lilla egentränade yngling. Tur man är själv i skogen 😂

Jättekul att följa er här och på IG @QueenLilith :love:

Igår tog jag en tur med Elsapälsa och hon var så himla rolig och fin. Spooky season verkar ha lagt sig och hon var sitt "vanliga" jag dvs kan titta på läskigheter men även gå fram och undersöka direkt. På vägen hem måste jag fått typ PMS eller något för jag ville nästan gråta över hur glad jag var över att hon var min lilla egentränade yngling. Tur man är själv i skogen 😂
Men vad gullig du är :love: blev helt rörd över din kommentar, tycker det är lika roligt att följa er!
Känner igen mig i det, är så himla fint hur mycket man älskar sina djur.:heart

Vi hade tandläkaren igår och det såg bra ut :) bara mindre grejer och bättre än första gången han såg honom - skönt det!
Lite karies dock men jag lovade att han aldrig fick godis.
...för att sen upptäcka att han tryckt i sig två kilo då han lyckats öppna locket på en burk som stod i närheten 🙈 nackdelen med öppna boxar utan galler 😅 (och klantig hästägare då, normalt står det en liten häst i den boxen om någon alls)

Var på terrängbanan igår och jag är så himla glad över hur hon utvecklas varje gång!
Hon var ganska het men helt utan spänning under framridning och framhoppningen. Hon kan titta till lite på nya hinder men hon hoppar alltid och är så himla ambitiös.
Det är en häftig känsla att rida henne och hon har väldigt stort förtroende för mig, ber jag henne gör hon det även om det är nytt och läskigt. Introducerade ett par nya H90-hinder som hon hoppade väldigt bra på. Förhoppningsvis hinner vi träna ett par gånger till innan vintern 😄
Hon fick även agera draghjälp till en unghäst, det var inte länge sen vi behövde draghjälp och nu är det hon som är den stabila ❤️

Stå still och bli fotad är döden 😆
1000030189.jpg

Var på terrängbanan igår och jag är så himla glad över hur hon utvecklas varje gång!
Hon var ganska het men helt utan spänning under framridning och framhoppningen. Hon kan titta till lite på nya hinder men hon hoppar alltid och är så himla ambitiös.
Det är en häftig känsla att rida henne och hon har väldigt stort förtroende för mig, ber jag henne gör hon det även om det är nytt och läskigt. Introducerade ett par nya H90-hinder som hon hoppade väldigt bra på. Förhoppningsvis hinner vi träna ett par gånger till innan vintern 😄
Hon fick även agera draghjälp till en unghäst, det var inte länge sen vi behövde draghjälp och nu är det hon som är den stabila ❤️

Stå still och bli fotad är döden 😆
Visa bifogad fil 154385
så fint ni matchar med 🙌

Jag kan behöva lite pepp känner jag 😆 Min häst råkade ut för en rätt illa tandfraktur förra året som numera är läkt och fin vi var på kontroll för ett par veckor sedan på klinik. Nu är tanken att han ska sättas igång. Men måste skos först men senaste två veckorna har vi promenerat för hand varannan dag och han har varit så nöjd 😍😊 Men just denna vecka håller vi oss från skogen Älgjakten började igår och alla hästmänniskorna här brukar försöka låta jägarna vara ifred första veckan.

On the line är en pensionerad travhäst som är tävlad både för sulky och sadel under sin karriär. Mycket riden innan han kom hit. Men numera är han mys farbror. Han motionskörs i skogen, promenerar med matte och allmänt är lite terapihäst ❤️
1000002127.jpg

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 576
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 329
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 639
Senast: yamyam
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 577
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?