Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ex

Exakt så!
Har du sagt ifrån och vad fick du för svar?
Jadå, jag svarade att de jättegärna får ta med henne men att jag inte tänker betala för det. De svarade bara att de förstår det :) de kommer inte ta med hunden.

Så no hard feelings, förutom att jag stör mig på att de ens frågade :p

Hunden är anmäld av mig till 7x svenska utställningar, en i Finland/åland och en i Danmark i höst så hon ska nog hinna bli lite meriterad ändå, på min bekostnad :angel:
 
Jadå, jag svarade att de jättegärna får ta med henne men att jag inte tänker betala för det. De svarade bara att de förstår det :) de kommer inte ta med hunden.

Så no hard feelings, förutom att jag stör mig på att de ens frågade :p

Hunden är anmäld av mig till 7x svenska utställningar, en i Finland/åland och en i Danmark i höst så hon ska nog hinna bli lite meriterad ändå, på min bekostnad :angel:
Skönt att det inte blev krångel i alla fall, men det hade stört mig också att de ens har mage att fråga liksom.
Är det din flat det handlar om?
 
Knäpphund.

Han har knappt rört torrfodret de senaste två dagarna. Eftersom han inte äter från skål har han maten på en assiett. Jag brukar hälla torrfodret på samma tallrik där han precis ätit rent från Mush och då äter han. Nu har han lämnat han det.

Jag har till och med tryck i honom Andapsin i rädsla att han skulle ha magknip.

Men så gnällde han på mig och tiggde. Så jag tog torrfoder och hällde ut på trasmattan i köket. Det slukade han. Hällde ut resten av portionen där och han åt alltihop.
Varför han inte kunde äta torrfodret från samma assiett som han ätit från hittills och varifrån han inhalerar sin Mush, det fattar jag inte.
Obegripliga djur.
 
Knäpphund.

Han har knappt rört torrfodret de senaste två dagarna. Eftersom han inte äter från skål har han maten på en assiett. Jag brukar hälla torrfodret på samma tallrik där han precis ätit rent från Mush och då äter han. Nu har han lämnat han det.

Jag har till och med tryck i honom Andapsin i rädsla att han skulle ha magknip.

Men så gnällde han på mig och tiggde. Så jag tog torrfoder och hällde ut på trasmattan i köket. Det slukade han. Hällde ut resten av portionen där och han åt alltihop.
Varför han inte kunde äta torrfodret från samma assiett som han ätit från hittills och varifrån han inhalerar sin Mush, det fattar jag inte.
Obegripliga djur.

Han har tydligen kattgener :D
 
Varit och klippt hunden igen då det växte ut väldigt snabbt (två månader sedan första gången). Gick mycket bättre denna gången, tog bara halva tiden och då klippte vi även benen och friserade svansen denna gång.
Hunden kom ihåg att det inte var så farligt och var mer stilla. Förutom när det var dags för nacke och hals, låter nog läskigt i öronen där. Och frisören hade köpt en klippmaskin för häst, som funkade jättebra på goldenpäls. Hon hade köpt den pga att det var så svårt att klippa ordentligt förra gången, men haft användning för den även på andra.

Och i morgon förmiddag ska det vara 20 grader och regn, så jag planerar en rejäl skogspromenad innan det är dags för dressyren på OS.
 
Knäpphund.

Han har knappt rört torrfodret de senaste två dagarna. Eftersom han inte äter från skål har han maten på en assiett. Jag brukar hälla torrfodret på samma tallrik där han precis ätit rent från Mush och då äter han. Nu har han lämnat han det.

Jag har till och med tryck i honom Andapsin i rädsla att han skulle ha magknip.

Men så gnällde han på mig och tiggde. Så jag tog torrfoder och hällde ut på trasmattan i köket. Det slukade han. Hällde ut resten av portionen där och han åt alltihop.
Varför han inte kunde äta torrfodret från samma assiett som han ätit från hittills och varifrån han inhalerar sin Mush, det fattar jag inte.
Obegripliga djur.

Nu har jag ingen aning om det är det är så för Torsten men min hund kan rata torrfoder på porslin eftersom hon tycker att ljudet av torrfoder mot porslin är läskigt. Ibland är det inga problem och ibland vågar hon inte äta fast jag ser på henne att hon har egentligen vill. Jag tror att det kan triggas igång av att det låter väldigt mycket någongång och att det blev för mycket, sen kanske hon är så taggad en annan gång att hon glömmer det och äter från fatet och då är det lugnt ett tag.

Numera får hon sitt torrfoder på en filt eller likande. Brukar rulla ihop den så att hon får jobba lite för maten, den blir lite intressantare så också 🙂
 
Nu har jag ingen aning om det är det är så för Torsten men min hund kan rata torrfoder på porslin eftersom hon tycker att ljudet av torrfoder mot porslin är läskigt. Ibland är det inga problem och ibland vågar hon inte äta fast jag ser på henne att hon har egentligen vill. Jag tror att det kan triggas igång av att det låter väldigt mycket någongång och att det blev för mycket, sen kanske hon är så taggad en annan gång att hon glömmer det och äter från fatet och då är det lugnt ett tag.

Numera får hon sitt torrfoder på en filt eller likande. Brukar rulla ihop den så att hon får jobba lite för maten, den blir lite intressantare så också 🙂
När han kom serverade jag maten i rostfri skål. så som mina hundar "alltid" fått sin mat. Då åt han inte. Köpte plastskålar och det gick bättre, men bara aningens. Insåg sedan att tallrik var enda sättet. I början fick han mest blötfoder så det kan inte ha varit ljudet.
Frågade uppfödaren, och där åt hundarna från rostfria skålar - fast då hade han ju konkurrens om maten.
Dessa djur :D
 
Hunden har fått en hyfsad promenad på morgonen men är inte nöjd.
Försöker förklara för henne att det är dressyr på TV och regn ute så vi kan inte sitta i trädgården. Och vi ska på blåbärsagility ikväll, så hon kommer få sin aktivering, bara inte just nu. Men hon bara tittar uppfordrande på mig, sedan suckar hon och lägger sig en stund. Och reser sig igen...:meh:
 
Min mamma har lånat min hund. Från början var det sagt att han skulle komma hem måndag-tisdag, nu heter det att han nog kommer på torsdag. Kul att familjen älskar min hund men ovant för mig som bara varit utan hund enstaka dagar de senaste 18 åren. Den här gången försöker jag dock njuta och se fördelarna med att vara utan hund då jag vet att han snart är hemma igen. De perioder jag varit utan hund tidigare har varit pga hundars bortgång. Fast det är väldigt svårt att anpassa sig. Gick en skogspromenad tidigare idag och det var riktigt konstigt att göra det utan hund. Längtar till min lille kille är hemma igen.
 
+1 på den. Har aldrig hört någon som registrerad direkt i FCI. Då har jag ändå importerat några hundar från olika länder..
Valparna har stamtavla via FCI kan jag läsa mig till men uppfödaren är inte medlem i ”den stora rasföreningen”. Om uppfödaren har medlemskap i motsvarande förening i sitt hemland så borde det vara rätt och riktigt?
 
Valparna har stamtavla via FCI kan jag läsa mig till men uppfödaren är inte medlem i ”den stora rasföreningen”. Om uppfödaren har medlemskap i motsvarande förening i sitt hemland så borde det vara rätt och riktigt?
Olika länder har säkert olika regler på medlemskap för att registrera valpar. I Sverige måste man ju inte vara medlem i Rasklubben, räcker med SKK (som är anslutna till FCI).

Så länge valpen har en FCI-stamtavla (och naturligtvis kommer med exportstamtavla) så ska den gå att regga i Sverige, SKK bryr sig inte om uppfödarens medlemskap :)
 
Åkte hemifrån imorse med hund och resesällskap. Torsten har haft massor att titta på och spana in. Försökte mata honom ett par gånger men han ville inte ha, hade inte riktigt tid.
Vi åt på en restaurang där hundar inte får vara men ägaren sa glatt att jag kunde ha honom under bordet så att ingen såg :D

Så gick vi på toa tillsammans och därinne fanns ju inget som distraherade, så jag lyckades mata i honom torrfoder direkt från handen.

Tror jag har en nöjd och trött hund ikväll.
 
Tass debuterade på tävling idag. Vi körde en Ik1 men jag stod kvar vid pinnen. Gjorde en riktigt bra premiärrunda med ett bra hämt, bra samarbete och go känsla. Han blev lite tveksam av att jag höll tillbaka lite mer än vanligt, så vi tappade poäng på drivningen och han var lite försiktig in i luckan vid delningen. Allt som allt tappade vi 24 poäng på hela banan och kom på sjunde plats på 76/42. Det betyder att hans namn nu står på rankinglistan till unghundsSM 2022 😱😱

Imorgon ska jag vara en bättre handler och ge honom bättre förutsättningar att tag i och gå med djuren med ett bra flyt.
 
Vi har varit på vallkurs på nöt i två dagar, jag med Nessie och maken fick plats med Tay då min träningskompis fick förhinder.
Nessie var duktig och instruktören sambo är helt frälst, hon tycker Nessie är helt fantastisk 😁. Tay tog korna med ro, det var maken som fick gå med honom och han har börjat bli riktigt biten av vallningen.
Efter första dagen så åkte vi direkt till kvällstävling I rallylydnad avancerad klass med Nessie för att tävla. Jag var helt slut egentligen men Nessie var superpepp trots en heldag vallning innan. Vi kom runt med 90 poäng och hamnade på delad tredjeplats! Nu är vi klara att flytta upp I mästarklass då vi har tre kvalificerade resultat och titel i avancerad. Så kul!

Nessie
20210726_190426.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 081
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp