Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det månne hos Sparvens uppfödare? (Hon föder upp Pumi och Malle :) ) Såg att hon hade läger denna helgen 😅
Nämen är det sparvens uppfödare? Så roligt, hon var ledare på ett hundungdomsläger jag var på två år i rad för ungefär 20 år sedan :p Då hade sporten freestyle precis kommit till sverige och hon introducerade oss deltagare till det (och även flyball men det slog ju aldrig igenom sen 😛 ).
 
Klarvaken på grund av en Alvin. som väckte mig och sa att han var akut kissnödig och vi kastade oss ut, för att mötas av lugnt och fint nosande,lite tittande på den fina busken och gräset var ju väldigt intressant. Tog ett tag innan han gjorde det jag trodde var akut,han kissade bara lite förstrött.

Det är så med dom ibland och i natt var det Alvins tur, Milou däremot blev jätte glad över att få en till promenad, även om klockan var halv två på natten. Heja heja matte, nu tar vi en långpromenad :D Bängbula… Jag tyckte inte det var roligt eftersom jag oftast inte kan somna om igen, är klarvaken nu. Börjar fundera i Milous tankar att om jag inte somnar om kanske en nattpromenad som förr vore skönt. Men vill att det ska hinna bli ljusare först, är så mörkt nu. Känns tryggare att gå ut när det inte är mörkt ute.
 
Klarvaken på grund av en Alvin. som väckte mig och sa att han var akut kissnödig och vi kastade oss ut, för att mötas av lugnt och fint nosande,lite tittande på den fina busken och gräset var ju väldigt intressant. Tog ett tag innan han gjorde det jag trodde var akut,han kissade bara lite förstrött.

Det är så med dom ibland och i natt var det Alvins tur, Milou däremot blev jätte glad över att få en till promenad, även om klockan var halv två på natten. Heja heja matte, nu tar vi en långpromenad :D Bängbula… Jag tyckte inte det var roligt eftersom jag oftast inte kan somna om igen, är klarvaken nu. Börjar fundera i Milous tankar att om jag inte somnar om kanske en nattpromenad som förr vore skönt. Men vill att det ska hinna bli ljusare först, är så mörkt nu. Känns tryggare att gå ut när det inte är mörkt ute.
Nä,det är kanon och gå nu,lugnt ,tyst och stilla,så perfekt det kan bli.
Och svalt :love:
 
Kollar utställningar. Funderar seriöst på att göra en tripp på 40 mil i augusti. Det är dubbelutställning och jag vill gärna ställa för en av domarna men är osäker på den andra. Dock kan en resa västerut kombineras med att hälsa på vänner och familj som jag inte sett på ett år pga en viss pandemi, så naturligtvis går det att åka för bara en dag och åka hem. Vi får alltså se. Innan eventuell västkusttripp ska vi i alla fall åka på en inofficiell utställning i grannskapet i början av augusti. Innan dess hoppas jag få plats på ett par ringträningar. Tycker verkligen att de har givit resultat så nu är jag peppad. Inför nästa säsong måste det bli en handlerkurs.

På torsdag är det gång 2 på viltspårkursen. Jag lade ett spår härom kvällen och ska försöka hinna med ett till före torsdag. Då blir det två spår per vecka, vilket känns lagom. Ska prata med kursledaren om det är möjligt att gå ett fullångt träningsspår före nästa kurstillfälle, som är i början av september. Anlagsprov ingår i kursavgiften, men jag har också den lokala Cockerklubbens mästerskap i sikte. Det är i mitten av september och om det går (vilket inte på något sätt känns orimligt) skulle jag helst vilja starta i öppen klass där.
 
Kollar utställningar. Funderar seriöst på att göra en tripp på 40 mil i augusti. Det är dubbelutställning och jag vill gärna ställa för en av domarna men är osäker på den andra. Dock kan en resa västerut kombineras med att hälsa på vänner och familj som jag inte sett på ett år pga en viss pandemi, så naturligtvis går det att åka för bara en dag och åka hem. Vi får alltså se. Innan eventuell västkusttripp ska vi i alla fall åka på en inofficiell utställning i grannskapet i början av augusti. Innan dess hoppas jag få plats på ett par ringträningar. Tycker verkligen att de har givit resultat så nu är jag peppad. Inför nästa säsong måste det bli en handlerkurs.

På torsdag är det gång 2 på viltspårkursen. Jag lade ett spår härom kvällen och ska försöka hinna med ett till före torsdag. Då blir det två spår per vecka, vilket känns lagom. Ska prata med kursledaren om det är möjligt att gå ett fullångt träningsspår före nästa kurstillfälle, som är i början av september. Anlagsprov ingår i kursavgiften, men jag har också den lokala Cockerklubbens mästerskap i sikte. Det är i mitten av september och om det går (vilket inte på något sätt känns orimligt) skulle jag helst vilja starta i öppen klass där.

Kul! Gissar att det är samma utställning som vi är anmälda till. Känns ganska meningslöst då min hund inte faller domarna i smaken, men Vill gärna gå så fick bli anmälan till ena dagen iaf. Inte bestämt mig om andra än 🤷😁
 
Nä,det är kanon och gå nu,lugnt ,tyst och stilla,så perfekt det kan bli.
Och svalt :love:
Brukar du också gå mitt i natten ibland? Jag kan gå mitt i natten i perioder eller gå ut väldigt tidigt vid 5/6, då är det perfekt. Ljust men svalt och inte så många ute. Har väldiga sömnproblem men det är inte alltid jag känner för att gå ut direkt mitt i natten.
 
Har precis anmält Ebrah till lure coursing-tävling. Det blir den första för henne på 4 år! Helt galet! Men ja, tävlingen är i princip på hemmaplan, vänner är anmälda, Ebrah behöver bara ett cert för att bli champion och eftersom det är internationell tävling finns chans på cacil också (Ebrah har redan ett, tror de behöver två i Sverige och så något utomlands för internationellt championat). Kändes dumt att inte anmäla när jag ändå blev medlem i vinthundsklubben för några dagar sedan :p
 
Tog med Tosten på ett evenemang idag. Min reaktiva lilla pappskalle låg snällt och kollade på folk i ett par timmar. Han blev lite intresserad av en liten tjej på gräset intill. Det var besvarat.:) Barnet var så litet att det inte kunde prata men pekade och babblade och var påtagligt intresserad av min lurv.

Glad över att han kunde vara stilla så länge och ligga på gräset och titta på folk. Han blir allt mer vuxen.
 
Har precis fått veta att även Aysu får springa på tävlingen :banana: Hon är för gammal för att få tävla, MEN varje gång på tävlingar så testas banan på morgonen innan tävlingsekipagen drar igång, och ibland anordnas licenslopp och då kan det behövas stödhundar. Har fått bekräftat att Aysu antingen blir stödhund eller testhund beroende på vad som behövs :D Åh vad kul det ska bli!
 
Har varit på rallylydnadstävling ikväll. Första klassen var hunden positiv och taggad. Hon lyssnade lite dåligt och var lite snabb så poängen blev låga men känslan var bra.
Andra klassen var det en frestelse... Som hon sprang till när vi gick förbi den i slalomet. Och sedan var fokus borta och det gick ju inte så bra. I efterhand skulle jag plockat fram leksak och diskat oss när hon började lyssna igen. Jag hade dessutom då fått en diskborste. :p

Nu är vi ensamma kvar på klubben i husbilen. Låter en del från närliggande motorväg, så jag får nog stänga fönstren när vi ska sova. Tur att det inte är så varmt.
 
Tog en långpromenad nu på kvällen och stretchade Aysu efteråt. Helt otroligt hur fin hon känns i hela kroppen trots att jag inte stretchat ordentligt på länge. Med tanke på ålder, skadehistorik och dagligt tempo hade det inte varit förvånande om hon varit lite stel nu, men nejdå, inget sådant.

Faktum är att hon (som vanligt) är i bättre skick än Ebrah. Imorgon blir det Ebrah som får stretching igen, ska se till att verkligen jobba nu för att få henne i toppskick igen.
 
Har varit på rallylydnadstävling ikväll. Första klassen var hunden positiv och taggad. Hon lyssnade lite dåligt och var lite snabb så poängen blev låga men känslan var bra.
Andra klassen var det en frestelse... Som hon sprang till när vi gick förbi den i slalomet. Och sedan var fokus borta och det gick ju inte så bra. I efterhand skulle jag plockat fram leksak och diskat oss när hon började lyssna igen. Jag hade dessutom då fått en diskborste. :p

Nu är vi ensamma kvar på klubben i husbilen. Låter en del från närliggande motorväg, så jag får nog stänga fönstren när vi ska sova. Tur att det inte är så varmt.
Vad var det som var i frestelsen som inte gick att motstå? :p
 
Alvin tyckte att jag gjorde fel igår kväll/natt. Han är ju en liten gubbe nu och då har man rätt till vissa friheter och åsikter har jag och han kommit fram till, mest han :rofl:

Jag somnade i soffan men vaknade ett par timmar senare av att Alvin pep. Trodde han behövde gå ut så jag började klä på mig, klockan var runt 2/3 (både jag och hundarna har vissa nattbekymmer uppenbarligen ) men istället för att visa intresse för att gå ut gick han in i sovrummet och hoppade upp och la sig i sängen, jag litade inte på att kusten var klar för ibland gör han så medan jag klär på mig men jag behövde inte gå ut med den lilla parveln för han ville bara väcka mig så att han slapp sova ensam i sovrummet så vi sov ett par timmar till där. :heart

Han ville visst bara berätta för mig att jag låg på fel ställe. Han vill alltid sova i sängen så han tycker det blir fel när jag och Milou sover på “fel” ställe men inatt blev han nöjd med resultatet för han fick ju med både mig och Milou (Milou ligger alltid hos mig oavsett när och var och skulle inte kunna tänka sig att vara i ett annat rum, han är som en magnet eller något som klistrar fast honom hos mig)

Det är roligt när dom visar så tydligt vad dom vill och visar för matte hur hon ska göra när hon är så korkad att hon inte fattar vissa saker.

Som när middagen inte serveras exakt kl 17, då kör han metoden att ställa sig med huvudet upplagt på soffan med nosen på mig och tar fram sina stooora hundögon och gnäller som om han gråter. Eller bara stirrar.🤣
 
Senast ändrad:
Kul! Gissar att det är samma utställning som vi är anmälda till. Känns ganska meningslöst då min hund inte faller domarna i smaken, men Vill gärna gå så fick bli anmälan till ena dagen iaf. Inte bestämt mig om andra än 🤷😁
Aha!

Har pratat med syrran idag och det går bra att vi kommer. Så det lutar väl lite mer åt att det blir en resa. Måste dock kolla med mitt jobb så att det funkar, men det tror jag.
 
Aha!

Har pratat med syrran idag och det går bra att vi kommer. Så det lutar väl lite mer åt att det blir en resa. Måste dock kolla med mitt jobb så att det funkar, men det tror jag.

Vad roligt! 😁
Jag jobbar på måndagen så vet inte om jag ska anmäla till den eller inte. Min hund kommer inte ha någon chans ändå tror jag, så känns lite onödigt 😂🙈
 
380B7CC9-255A-48EF-9FBF-CFE9DA1A4F95.jpeg

När man sätter i halsen när matten tar kort..
Den här lille tjejen fortsätter var hur kul och härlig som helst! ❤️
Hon har verkligen livat upp stämningen och gjort sorgen efter Vovvi lättare att bära. Igår fick jag en sakna-Vovvi-attack och grät första gången på länge. Då kom hon och klättrade på mig och skulle upp och pussas. ❤️
Hon är så himla smart och det är så mycket kul bus och hyss. Men hon lär sig väldigt fort vad jag vill.
Husse däremot kör hon med. Hon är ju en självständig tuffing som man får lura lite. Nu lurar hon mest honom. 😅
Idag fick vi veta att det kommer en till valp hem till oss i mitten av augusti.❤️ Så kul att hon får en hundkompis! Spännande!
 
Visa bifogad fil 74035
När man sätter i halsen när matten tar kort..
Den här lille tjejen fortsätter var hur kul och härlig som helst! ❤️
Hon har verkligen livat upp stämningen och gjort sorgen efter Vovvi lättare att bära. Igår fick jag en sakna-Vovvi-attack och grät första gången på länge. Då kom hon och klättrade på mig och skulle upp och pussas. ❤️
Hon är så himla smart och det är så mycket kul bus och hyss. Men hon lär sig väldigt fort vad jag vill.
Husse däremot kör hon med. Hon är ju en självständig tuffing som man får lura lite. Nu lurar hon mest honom. 😅
Idag fick vi veta att det kommer en till valp hem till oss i mitten av augusti.❤️ Så kul att hon får en hundkompis! Spännande!

Men åh, två valpisar på samma gång?! Kul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp