Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sofie.S

Trådstartare
Såg att den förra nådde 101 sidor, så skapade en ny.

Det är mer än en månad sen tiken blev sydd efter skadan.
Fick klartecken från veterinär att hon kunde få röra sig friare och busa med andra hunden. Hon fick springa fritt under kontrollerade former i tio minuter i förrgår, gick bra!
Igår fick hon springa en kvart men det blev tydligen för stor belastning för såret. Fick panik när jag såg blod där stygnen suttit. Torkade rent och inspekterade, inget som gått upp men var lite blod som sipprade ut genom huden. :down:
Så nu går jag tillbaka till att begränsa henne ett tag till.
Fundera på om det kan hjälpa att linda benet för att stabilisera, när jag vågar låta henne springa nästa gång.
 
Vi har tävlat rallylydnad både igår och idag. Debuterade fortsättningklass efter tre raka kval i nybörjare. Första klassen igår var total katastrof, packat grusunderlag och nosen i backen precis hela vägen 56p och en matte som funderade på att åka hem (och lämna kvar hunden :D). Satte tummen i ögat på henne och lyckades med ok känsla skrapa ihop 96p och ett kval i andra. Idag blev det en kanonrunda i första och 99p, 1p avdrag för ett litet nos på en skylt, det kan jag ta även om det såklart hade varit kul med en fullpoängare. I andra var jag nog lite för kaxig då banan var extremt lätt och bara moment som vi borde göra bra. Men då blev det ett gäng konstiga missar och förarfel men 83p och sista kvalet till RLD-F. Så nu får vi väl anse vår rallykarriär avslutad och testa vingarna i IGP och bruks igen.
 

Bifogade filer

  • V Rally.jpg
    V Rally.jpg
    355,1 KB · Visningar: 48
En styck förorättad papillon ligger på kontoret och surar.
Han är nybadad och bokstavligen sur.

Min fösta flat hatade också att bara. Men han trodde det var ett straff så när jag badat honom fjäskade han och bad om ursäkt i många timmar efteråt. Kära hjärtehunden :heart
 
En styck förorättad papillon ligger på kontoret och surar.
Han är nybadad och bokstavligen sur.

Min fösta flat hatade också att bara. Men han trodde det var ett straff så när jag badat honom fjäskade han och bad om ursäkt i många timmar efteråt. Kära hjärtehunden :heart

Lilla Torsten då :heart
 
Var på rallykurs igår. På ett ställe vi aldrig varit och med helt nya hundar. Och hunden är superduktig! Allt bara funkar!

Så nu måste matte uppföra sig på tävling som att vi bara ska träna lite, så ska vi nog ta championatet i år.
 
Jag brukar aldrig vara i rastgårdar men det finns en stor fin i en park så provade lite. Alvin nosade runt och efter att Milou fått undersöka klart tränade vi lite. Upptäckte en kvinna utanför med en stor schäfer och jag hade ingen aning om hur länge hon stått där så jag frågade om jag skulle gå. Men hon sa att jag skulle fortsätta för att det var så roligt att se oss träna. Att vi var duktiga, det gjorde mig jätte glad. Dagens höjdpunkt,
 
Första dagen ute i fårhagen igår, jag och syrran åkte och vallade lite nu när det äntligen är barmark och hyfsat torrt.
För Tays del var det mycket att titta på och chilla men jag tyckte att han uppförde sig riktigt bra med tanke på att han haft paus över vintern. Trodde han skulle var mer hetsig men han var lugn och fin och hade total fokus på fåren trots två löptikar brevid.
Nessie fick gå med syrran och hon sa att hon är helt fantastisk, fast hon inte vallat med henne på ett halvår så var det bara att plocka upp där de var senast. De är anmälda till IHT1 i maj nu så de får väl träna ett par pass ihop innan dess.
Har anmält Tay till tävling i rally fortsättningsklass och snart kan vi börja spana på officiella agility tävlingar.

Tay spanar på får
20220327_092037.jpg
 
Första dagen ute i fårhagen igår, jag och syrran åkte och vallade lite nu när det äntligen är barmark och hyfsat torrt.
För Tays del var det mycket att titta på och chilla men jag tyckte att han uppförde sig riktigt bra med tanke på att han haft paus över vintern. Trodde han skulle var mer hetsig men han var lugn och fin och hade total fokus på fåren trots två löptikar brevid.
Nessie fick gå med syrran och hon sa att hon är helt fantastisk, fast hon inte vallat med henne på ett halvår så var det bara att plocka upp där de var senast. De är anmälda till IHT1 i maj nu så de får väl träna ett par pass ihop innan dess.
Har anmält Tay till tävling i rally fortsättningsklass och snart kan vi börja spana på officiella agility tävlingar.

Tay spanar på får
Visa bifogad fil 88109

Har du snott din makes hund? :laugh:
 
Min lilla skrutthund. :heartJag blev hastigt tvungen att åka iväg igår. Avkommans sambo hämtade Torsten hem till dem. Så småningom kom jag hem igen och blev hämtad vid tåget av avkomman. Torsten var överväldigad när jag klev in i bilen. Han hade tydligen varit osäker och rädd hos dem och kissat inne ett par gånger.

Väl hemma slocknade han totalt och jag kunde knappt väcka honom för att bära upp till sovrummet. Han har varit lika utslagen idag. Det var bara en dag på bortaplan men det tog musten ur honom. Han är inte speciellt kelsjuk men väldigt mycket min hund. Hjärtat :heart
Jag ska kompensera honom imorgon med en rejäl långpromenad.
 
En styck förorättad papillon ligger på kontoret och surar.
Han är nybadad och bokstavligen sur.

Min fösta flat hatade också att bara. Men han trodde det var ett straff så när jag badat honom fjäskade han och bad om ursäkt i många timmar efteråt. Kära hjärtehunden :heart
:laugh: Tror jag träffat en endaste pappi som hade förmågan att vara sur tidigare. Nu vet jag två!
 
Igår var jag och tränade rally med Nike och Tay och efteråt blev det sim och vibb för dem. Tydligen var det jobbigt då Tay totalt slocknade väl hemma och orkade inte bry sig om Nessie ett dugg på hela kvällen. Löpfröken fick en löptur med dottern medans jag var iväg med de andra.
Idag blev det en runda i skogen och sen lite träning med vovvarna även idag i rally då vi fick en bana uppställd 😁. Nessie var med, det var en fortsättningsbana men vi körde igenom hela den med högerhandling också för att öka svårigheten och det var inga problem alls ❤.

Nessie
20220329_153607.jpg
 
Jag har fått in den här i mitt liv. Är hon inte ljuvlig så säg? :love:
Snabbtänkt, jävligt vassa tänder och totalt orädd för allt :laugh: hade glömt hur jobbiga valpar kan vara, Louie var väldigt okomplicerad i jämförelse. De andra har jag nog förträngt :angel:

74E2B92B-3E8B-4FE3-B848-F045981A8027.jpeg
 

Men eller hur 😍
Redan väldigt självständig och 🖕🏼-mentalitet dock, så man kan väl säga att hennes husse har fått att göra… :D men han är flitig och tränar henne mycket, så det ska nog bli bra!

Har nog aldrig träffat en valp som ruskar av sig obehag så snabbt som hon gör. Häromdagen var hon i fullt slagsmål med katten och innan vi hann lyfta undan henne så hade han hunnit få in flera rejäla träffar på henne, hon riktigt skrek. Om hon tog åt sig? När hon kom ner på golvet igen så ruskade hon bara på sig och började leta efter katten igen 🤦🏽‍♀️

De har alltså busat fint innan, men denna gången tröttnade han rejält på henne. Ingen mer lek för de där två…

Planen är att jaga in henne på älg, och sedan ska hon bli vildsvinshund. Förhoppningsvis har hon sansat sig tills dess, annars kan vi nog skaffa klippkort hos veterinären direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp