Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.arkenzoo.se/pro-dog-mun...MI6t-F-smv-AIVCuR3Ch1o9g_YEAQYECABEgJCAfD_BwE

En sån här har vi och hålen är för små för att kunna få in något i fram. På sidan kan nog en sån som din peta in något såg jag nu. Men du har ju mycket mindre hund än mig också så hålen även där kommer ju vara mindre.
Det ser ut som något Milou skulle klara av att hitta sätt att äta genom eller ta av sig. Är den mjuk eller hård? Tänker om det irriterar honom hela tden.
 
Det ser ut som något Milou skulle klara av att hitta sätt att äta genom eller ta av sig. Är den mjuk eller hård? Tänker om det irriterar honom hela tden.
Nu är han ju väldigt liten, men till vinthundar är det vanligt att man använder såna här istället för tex tratt när de är skadade eller allmänt när de inte ska komma åt att äta saker:
13cc583bd667e30f6e5fce03f986faac.jpg

Kanske kan det finnas något liknande någonstans i storlek till Milou? Eller att man klär in undersidan av en vanlig munkorg med någonting på något sätt...
 
Jag googlade munkorg hindra äta och fick upp ett gäng som såg bra ut.
Fanns även något "bäst i test" som dök upp.
Det är kanske inte helt fel att beställa några olika och testa?
 
Min "nya" hund. :love:Han är gladare, busigare och pratigare nu.
Släppte ut honom på morgonkiss och han kom in igen.

Sen ville han ut igen. Katten har beslutat att han är utkatt när det är fint väder. Men han hänger gärna på altanen eller förstubron. Torsten hörde det och ville ut och umgås. Sen tog det lång tid innan han ville in.
 
Vilken tur man kan ha! Jag är anmäld till rally-by-night i Falkenberg. Populär tävling med massa anmälda. Jag har kommit med i 3 av 4 klasser och är andra reserv i sista klassen.

Ska bli så kul. Jag har en hel rally-vecka planerad med hunden. Tisdag och onsdag är vi på rallylydnadsläger i Helsingborg. Torsdag är vilodag/resdag så då tänkte vi åka till Åkulla bokskog på väg till vårt nästa boende i Varberg. Sedan är det kvällstävlingar i Falkenberg fredag och lördag. Vad vi gör dagtid tänker jag beror på vädret. Förmodligen väldigt lite om det är varmt och soligt, bara ladda för kvällarna.
Jag har ingen förväntan på bra resultat, hon kommer vara trött och kanske lite stirrig/okoncentrerad med tanke på att hon varit på läger och att vi sover på främmande ställen, så vi ska bara ha kul.
 
Någon som använt sitt friskvårdsbidrag från jobbet till någon hundkurs? Har helt missat att det kan finnas möjlighet att göra det😅
 
Jag har använt mitt till viltspårskurs.

Numer finns ingen lista med godkända aktiviteter hos Skatteverket utan det är upp till varje AG att godkänna aktiviteten som friskvård.
Vad bra! senast jag tittade (några år sedan) var det just den listan jag gick igenom, men underbart om det inte behöver vara lika strikt längre!
 
Hej, är det någon som har koll på Majstor som företag?
Försökte hitta ursprung på produkter men kan inte hitta var det tillverkas eller råvarornas ursprung.
Finns en butik inte så långt ifrån mig och vill bunkra upp med tuggben till när tandbyte sker.
 
Dum fråga kanske men på utställningen vi var på fick min hund CK (det är även i kryssat på kritiklappen och vi fick en rosett där det står CK i handen när vi var i ringen), men på hunddata står det inget om det även om jag sett att andra hundar har det utskrivet. Ska man kontakta någon för att det ska skrivas på hunddata?
 
Dum fråga kanske men på utställningen vi var på fick min hund CK (det är även i kryssat på kritiklappen och vi fick en rosett där det står CK i handen när vi var i ringen), men på hunddata står det inget om det även om jag sett att andra hundar har det utskrivet. Ska man kontakta någon för att det ska skrivas på hunddata?
Ja, du ska kontakta SKK så får de reda ut det med utställningsarrangören. Skicka gärna med en bild på din kritik också.
 
Hej, är det någon som har koll på Majstor som företag?
Försökte hitta ursprung på produkter men kan inte hitta var det tillverkas eller råvarornas ursprung.
Finns en butik inte så långt ifrån mig och vill bunkra upp med tuggben till när tandbyte sker.
Jag vet bara att jag som kattuppfödare fick provpaket på deras kattlådeströ och det kom i alla fall från Tyskland 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp