Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bulldoozer

Trådstartare
I förrgår arrangerade vi blåbärstävling i agility, Spock debuterade med husse och var rejält övertaggad 🤣. Dom missade nåt hinder och kanske tog nån extra tunnel men annars gick det bra för dom och framförallt så hade Spock roligt.

Igår var vi iväg på tävling och Tay och Nike fick springa agility med husse. Bägge vann varsitt lopp Tay hade dock fel i slalom så ingen pinne för honom men Nike nollade bägge sina lopp och fick SM pinne i det hon vann.

Lilla M har varit med och minglat, hon är väldigt cool i tävlingsmiljö och charmar in sig hos folk.


Lilla M
20230708_132556.jpg
 
Vi fortsätter traggla på vårt freestyle program. Tävling på fredag så den här veckan blir det fokus på baklängesbelöning.

Min coach sliter för att vi ska få bort snuttefilten och jag har världens svåraste hund att träna. Ibland undrar jag varför vi inte bara lägger ner!
 

Bifogade filer

  • IMG_2506.jpeg
    IMG_2506.jpeg
    566,5 KB · Visningar: 110
@toughcookie

Hur har det gått? Jag var uppe ett par timmar idag och kollade men fastnade lite vid lydnaden. Går upp en sväng till finalerna imorgon också.

Jag är supernöjd! Den blå kvalbanan blev för svår för oss, men på gul bana gick det så himla bra! Vi nådde inte finalen men jag är så nöjd med vår debut i mästerskap ändå ❤🌟🇸🇪

Idag hejar vi på alla duktiga finalister och försöker hinna kolla lite på lydnaden med 😊
 
Idag har vi varit på dagsvandring! I 6 timmar var vi ute, varav ca 4 timmar blev vandring på snåriga skogsstigar. Upp och ner hela tiden, lunch på en klipphäll vid en sjö och fika på ett litet café vid en båtklubb vi råkade passera. Damerna är helt slutkörda nu och har somnat ihoptrasslade precis bredvid mig i soffan. Men det var SÅ härligt att vara ute och de båda såg så nöjda ut när vi hade våra pauser.

Nästa gång kommer vi ha betydligt lägre tempo, och så ska vi väl se till att få med tältet så vi kan sova ute också. Nu var det inte riktigt ett alternativ då jag jobbar imorgon. Däremot pratade jag och vännen som var med ut om att ses i veckan och försöka ta en joggingtur tillsammans. Hon är betydligt mer vältränad än vad jag är, så jag tänker att hon kan få springa före och locka Lily att springa åt rätt håll :p Hon har ingen hund själv dock, så vi får väl se hur intressant Lily tycker att det är. Ebrah, hon kommer troligen vilja ligga hemma och sova då.
 
Münstern har djup bröstkorg och jag hittar ingen bra promenad/lättare dragsele…
När vi kör drag med cykel så har han nomesele (björkis) som funkar bra. Problemet på de jag testat är att de hamnar högt upp i halsen så att han får lite svårt att andas när han ligger på. Jag vill helst inte ha nomesele vid promenader och jogging, då han kan göra utfall och blir svår att hantera i den typen av sele. Bäst har Nonstop line harness varit, någon som har annat förslag där halsdelen är stor men men ändå funkar till lättare drag?
 
Münstern har djup bröstkorg och jag hittar ingen bra promenad/lättare dragsele…
När vi kör drag med cykel så har han nomesele (björkis) som funkar bra. Problemet på de jag testat är att de hamnar högt upp i halsen så att han får lite svårt att andas när han ligger på. Jag vill helst inte ha nomesele vid promenader och jogging, då han kan göra utfall och blir svår att hantera i den typen av sele. Bäst har Nonstop line harness varit, någon som har annat förslag där halsdelen är stor men men ändå funkar till lättare drag?
Kan du inte måttbeställa en Björkis? Annars Non Stop Rock, långa varianten. Den är dessutom ställbar.
 
Münstern har djup bröstkorg och jag hittar ingen bra promenad/lättare dragsele…
När vi kör drag med cykel så har han nomesele (björkis) som funkar bra. Problemet på de jag testat är att de hamnar högt upp i halsen så att han får lite svårt att andas när han ligger på. Jag vill helst inte ha nomesele vid promenader och jogging, då han kan göra utfall och blir svår att hantera i den typen av sele. Bäst har Nonstop line harness varit, någon som har annat förslag där halsdelen är stor men men ändå funkar till lättare drag?
Zero DC shorter kanske?
 
Efter att ha landat mitt i ett agilityhinder förra veckan är hunden halt, men blir allt bättre. Markerar nu bara lite efter att ha vilat, men värmer ur. Pratade med distansveterinär igår och vi fortsätter ett par dagar till. Är hon inte bra då bör hon undersökas.
Märks tydligt att hon faktiskt är en utställningsgolden. Hon accepterar att vi bara går korta koppelpromenader utan att protestera mer än att surt och uppmanande stirra på matte när hon har tråkigt.
 
Kan du inte måttbeställa en Björkis? Annars Non Stop Rock, långa varianten. Den är dessutom ställbar.
Han har en björkis som sitter bra, men jag vill ha en kortare som gör han lite mer lätthanterlig om vi möter hundar. Nomeselen är inte idealisk vid hundmöten, iaf inte om man har tre till att hålla koll på ;)

Ska kolla på rock selen!
 
Han har en björkis som sitter bra, men jag vill ha en kortare som gör han lite mer lätthanterlig om vi möter hundar. Nomeselen är inte idealisk vid hundmöten, iaf inte om man har tre till att hålla koll på ;)

Ska kolla på rock selen!
Såhär såg långa Rock-selen ut på Lily när vi snabbtestade den.
348892545_1357823824783403_4229605688053145042_n.jpg
När magbandet längst bak är spänt ordentligt så blir den rymningssäker, och tack vare de sneda remmarna mellan de olika magbanden så blir det att selen också fungerar som dragsele. Har själv funderat på att köpa den till Lily för att ha när vi springer, men det har inte blivit av än.
 
Såhär såg långa Rock-selen ut på Lily när vi snabbtestade den.
348892545_1357823824783403_4229605688053145042_n.jpg
När magbandet längst bak är spänt ordentligt så blir den rymningssäker, och tack vare de sneda remmarna mellan de olika magbanden så blir det att selen också fungerar som dragsele. Har själv funderat på att köpa den till Lily för att ha när vi springer, men det har inte blivit av än.
Perfekt med en bild! Tack :up:
En sån skulle ju med kunna funka. Det är just till jogging och promenader i midjebältet som den isåfall ska användas.
 
Vågar men skriva ner sin målbild inför fredag eller jinxar man då!

Allt över disk är bra!
Det vore roligt med högre poäng än förra tävlingen i maj.
Drömmen är ett uppflytt för programmet innehåller bra grejor så får vi bara till det.

I morse hade vi en bra träning på väg till dagis. Snurr i front utan handtecken. Funkade ett par gånger😍.
 
Är iväg med Spock och Tay och kör vallning tre dagar för instruktör tillsammans med syrran och hennes bc. Vi sover borta totalt tre nätter och husse är hemma med dom små + systers Nano.
Efter att ha haft en fullspäckad första semester vecka så är det väldigt avkopplande att vara några dagar hemifrån 😁.
Igår hade vi första vallpasset och alla hundarna gjorde framsteg. Tay gick riktigt bra, Spock är en klippa och syrrans unghund ska börja ramas in och få komma igång ordentligt.
Jag var helt slut igår då man kör rätt intensivt och har två hundar som är väldigt olika att träna och har olika kommandon 😅. Fantastiskt roligt ich jag ser fram emot vallpasset idag!

Spock och Tay
20230710_174813.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp