Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara använt godis som belöning till Milou, antagligen för att jag tänkte att det var enda sättet eftersom det är så Alvin fungerar men Milou är ju inte som Alvin.

Så i helgen köpte jag en lång och sladdrig iller med pipljud i båda ändarna som vi kan kampa med och turas om att pipa och ha den som alternativ till godis när vi tränar och invigde den lite smått och han älskar den och idag så skulle jag prova den igen men han gick upp för mycket i varv bara av att se illern.

Så ska hitta rätt sätt att hantera illern, hoppas han ska gå att belöna med både godis och lek. Vi leker ju liksom hela dagarna så han kanske tröttnar och bara vill ha godis igen. Tänker inte ta bort godis helt men variera lite om det går
Jag varierar gärna till mina. Däremot fungerar det sällan att ha leksak när vi ska lära in nya moment, helt enkelt för att de blir för igång då. Så, jag har alltid godis vid inlärning av nya saker, sedan när de kan något men jag tex vill ha lite extra fart och glädje i momentet, då blir det leksaksbelöning.
 
Jag varierar gärna till mina. Däremot fungerar det sällan att ha leksak när vi ska lära in nya moment, helt enkelt för att de blir för igång då. Så, jag har alltid godis vid inlärning av nya saker, sedan när de kan något men jag tex vill ha lite extra fart och glädje i momentet, då blir det leksaksbelöning.
Smart! Tack för tipset.
 
Smart! Tack för tipset.
Glömde tillägga att det jag provade var sitt eftersom det inte är så svårt men kombon sitt och sen en lång, sladdrig och pipande iller på andra sidan gjorde det svår att motstå illern. Förstår honom, hellre hoppa och jaga och kampa och pipa med en iller än att sitta fot. Jag måste bli bättre på det här, är ju total nybörjare. Men det är ju bara att fortsätta träna så fattar vi båda snart.
 
Tog oss ut på en liten promenad iaf, men när vi var på hemväg så började det hagla rejält... Damerna har nu fått springa lite i rastgård, nosat runt i "nytt" område och fått liten lunch. Tänker nog inte ge mig ut så mycket mer idag, det är väldigt oberäkneligt väder här. Istället ska jag kolla upp en valpkull som en uppfödarbekanting skrev till mig om, hon har ibland riktigt fina kullar, ibland helt ointressanta, så när jag såg att hon nämnde en ny planerad kull så blev jag väldigt nyfiken iaf. Hoppas att det är något kul!
 
Tog oss ut på en liten promenad iaf, men när vi var på hemväg så började det hagla rejält... Damerna har nu fått springa lite i rastgård, nosat runt i "nytt" område och fått liten lunch. Tänker nog inte ge mig ut så mycket mer idag, det är väldigt oberäkneligt väder här. Istället ska jag kolla upp en valpkull som en uppfödarbekanting skrev till mig om, hon har ibland riktigt fina kullar, ibland helt ointressanta, så när jag såg att hon nämnde en ny planerad kull så blev jag väldigt nyfiken iaf. Hoppas att det är något kul!
Funderar du på valp eller bara nyfiken?
 
Mailade klubben och undrade. I bekräftelsen till min BPH-anmälan står att det ska komma PM oh lista ca två veckor innan. Nu är det en vecka kvar och jag har ine hört något. Var tvungen att kolla extra om betalningen funkat och det har den.
 
Är själv valpsugen, uppfödaren skickade en helt bedårande video på Milou som valp och jag höll på att dö av sötchock. Vill ha en liten till men Alvin börjar bli gammal, Milou är ett yrväder och en intensiv liten jycke och att hitta hundvakt till tre är nästintill omöjligt för mig. Och jag vet ju hur mycket jobb det är. Men det är så fantastiskt med en liten krabat.

Min uppfödare hör av sig innan varje parning och under tiden i hela processen i hopp om att jag ska ta en valp. Mycket smickrande att hon vill det för det är många intresserade men det måste stämma också även i mitt liv.
 
Nejnej, jag fick inspiration från buke och ska skaffa malle! :angel:


(Jadå, det blir saluki ;) dock av lite annat stuk än mina nuvarande)
Haha, läste den tråden också. Blev också sugen på en;). Har en här i området som jag träffade som valp och han var underbar men det brukar ju valpar vara. Skulle aldrig orka det hundlivet. Tacka vet jag mina små kineser, finns tillfällen jag är extra nöjd med rasval för mitt hundliv och vardag.



Hur blir den annorlunda?
 
Haha, läste den tråden också. Blev också sugen på en;). Har en här i området som jag träffade som valp och han var underbar men det brukar ju valpar vara. Skulle aldrig orka det hundlivet. Tacka vet jag mina små kineser, finns tillfällen jag är extra nöjd med rasval för mitt hundliv och vardag.



Hur blir den annorlunda?
Jag har träffat både riktigt bra och trevliga, och motsatsen. Helt olika hem till dem dock...

Det är helt andra blodslinjer, och helt annan uppfödare :) Import också, för att det föds oerhört lite som är intressant här i Sverige. I dagsläget finns nog ingen hund med de här blodslinjerna i Sverige, möjligtvis att de är lite besläktade med en väns ena hund, men det är i så fall det enda.
 
Jag har träffat både riktigt bra och trevliga, och motsatsen. Helt olika hem till dem dock...

Det är helt andra blodslinjer, och helt annan uppfödare :) Import också, för att det föds oerhört lite som är intressant här i Sverige. I dagsläget finns nog ingen hund med de här blodslinjerna i Sverige, möjligtvis att de är lite besläktade med en väns ena hund, men det är i så fall det enda.
Spännande!
 
Lite för spännande :cautious: Först satt jag och väntade på löp, sedan hoppas på att tiken gillar hanen, det gjorde hon som tur var och i slutet av den här månaden (dvs när som helst) så ska hon ultraljudas. Då kan man åtminstone få ett hum om ifall det finns chans på valp till mig eller inte. Tiken importerades till uppfödaren och några av uppfödarens vänner som hjälpte till med själva importen vill ha valp, så de går såklart före mig i kön och jag får hoppas på stor kull... Jag vet dock att uppfödaren mycket gärna säljer till mig, så ja, bara det föds tillräckligt många tikar så blir det en till liten vild dam här hemma.
 
Är själv valpsugen, uppfödaren skickade en helt bedårande video på Milou som valp och jag höll på att dö av sötchock. Vill ha en liten till men Alvin börjar bli gammal, Milou är ett yrväder och en intensiv liten jycke och att hitta hundvakt till tre är nästintill omöjligt för mig. Och jag vet ju hur mycket jobb det är. Men det är så fantastiskt med en liten krabat.

Min uppfödare hör av sig innan varje parning och under tiden i hela processen i hopp om att jag ska ta en valp. Mycket smickrande att hon vill det för det är många intresserade men det måste stämma också även i mitt liv.
Det är så bökigt det där. Jag har tidigare haft uppfödare som gjort liknande, hört av sig i hopp om att det ska vara något som lockar mig osv. Det har antingen varit ointressanta kombinationer eller helt fel tillfälle att skaffa hund. Herregud så fina hundar jag varit tvungen att tacka nej till :( Och så nu när jag bör kunna få till det praktiskt och har hittat en bra kull så är det inte lika självklart längre. Alltid är det något :p
 
Sådär. Nu är det klart med allt runt BPH. Jag hade lyckats få första starttiden och var tvungen att krångla.

Men två timmars resa så är det kärvt att vara på plats efter 7 på morgonen. Speciellt eftersom jag måste vänta en halvtimme efter att jag tagit mina mediciner innan jag får äta frukost.

En fantastiskt tillmötesgående man gick med på att byta tid så jag inte behöver starta förrän ett par timmar senare. Han har inte så långt att åka så det var inte den största uppoffringen. Men himmel så tacksam jag är.
Nu är det en veckas nervositet.
 
Sådär. Nu är det klart med allt runt BPH. Jag hade lyckats få första starttiden och var tvungen att krångla.

Men två timmars resa så är det kärvt att vara på plats efter 7 på morgonen. Speciellt eftersom jag måste vänta en halvtimme efter att jag tagit mina mediciner innan jag får äta frukost.

En fantastiskt tillmötesgående man gick med på att byta tid så jag inte behöver starta förrän ett par timmar senare. Han har inte så långt att åka så det var inte den största uppoffringen. Men himmel så tacksam jag är.
Nu är det en veckas nervositet.
Så spännande!
 
Var lite förhastad och klippte bort lite klet i Sparvens päls, och insåg att jag behövde klippa hela hunden för att få det att se skapligt ut 🙈

CFD358EB-E21F-4DBD-92B4-0F8B0CDDEF59.jpeg

Och titta, det fanns en hund under all päls :love: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
18 356
Senast: sthu
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 600
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
564
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 089
· Visningar
40 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp