Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
Kom in lite sent i det hela och hörde den förtvivlade mamman berätta om kvällen när allt hände, att hon blev orolig runt 19-20 snåret när tösen inte kom hem och mobilen var avstängd, vid 22 var hon riktigt ängslig och inga kompisar visste något. Sent omsider fick hon tag på en kompis som visste att tösen var på hotell m någon. Panik utbröt då - leta leta leta.
Fram emot morgonen kommer tösen hem och får det fullt naturliga Var fan har du varit? En bekant följer flickan in på hennes rum och försöker få henne att berätta men allt är ok säger hon.
Nu till mina funderingar
Tösen var 11 år :eek:
Ingen polis verkar ha blivit kontaktad i letandestadiet. :confused:
Det verkar som omgivningen nöjer sig med att allt skulle var ok, man nöjer sig med det svaret från en 11 åring som varit på hotell med en vuxen man en hel natt.
Flickan togs inte till kurator förräns flera månader senare då hon börjat skada sig själv. :cry:
Ingen kollade om hon var gravid eller fått könsjukdomar.
Vad är detta ??? Jag fattar inte.....
 
Sv: Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

Fy fan vad dåligt! Klart de skulle se till att få veta exakt vad som hänt. Ingen ska behöva bära på sånna saker för sig själv. Urs. Har inte ens ord för vad jag känner... :mad:
 
Sv: Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

Herrejösses !

Om mina elvaåringar hade varit borta en hel natt med en okänd vuxen....jag hade nog vänt på varenda sten för att få reda på vad som hade hänt.
 
Sv: Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

Det är ju inte klokt! Man bör ju kontakta polis när sådant händer men man vet ju inte alltid hur man som förälder reagerar heller. Fy vad hemskt!

Någon som vet om detta går i repris?
 
Sv: Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

JA! Hon verkar ju totalt puckad mamman, herregud jag hade kontaktat polisen LÅNGT innan :mad: (och då är jag långt ifrån en hysteriskt hönsmamma) Speceillt om det tom VET vilket hotell de var på! Upp å plocka in killen för ett förhör bara..

För ÄVEN (mot all förmodan) skulle varit oskyldigt så ska en vuxen ha såpass mkt förstånd att se det olämpliga i situvationen.

Och GIVETVIS skulle dottern fått prata med psykolog å så DIREKT även om hon nekat att det hänt något - en elva åring SKA inte behöva ta beslutom om ev. polisanmälan osv det är FÖRÄLDRANAS FÖRBANNADE SKYLDIGHET
 
Sv: Uppdrag granskning igår - pedofiler på nätet

Tyvärr tror jag att det är ganska vanligt att föräldrar förnekar att svåra saker kan hända i sin familj? (Varför alltid mamman som ska intervjuas eller "ta tag i saker" och var i hela friden höll pappan hus?!?)
Det är ett sätt att skydda sig själva.
Om man ska gräva djupare in i psykologin, så handlar det om att föräldrarna inte är kapabla att ta ansvar. Det krävs ett visst mått av "intelligens" eller "personlig utveckling" för att kunna göra det.
Det inträffade är asvidrigt!
Men det inträffar hela tiden - att föräldrar blundar - oavsett om det handlar om mobbing, skära sig i armarna, våldtäkt, misshandel osv.
Minns en gammal tråd här på Bukes, där många föräldrar inte på något sätt kunde tro om sina barn att de skulle kunna våldta, mobba eller misshandla någon. För de hade så otroligt bra kontakt med sina barn. Hm, om nu barn kan dölja i flera år, eller i hela sina liv, att de mår dåligt på grund av något, hur är det inte då åt det andra hållet?
Barn är individer och inte sina föräldrar.

Angående flickan, att hon verkade så oberörd. Jag gissar att hon helt enkelt förträngde bort det jobbiga. Det är ett sätt för henne att skydda sin psykiska hälsa.

/V
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Jag har klantat mig rejält och tagit en häst på foder, som vi tyckte synd om... Hästen är ett äldre halvblod och när vi kollade in och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 170
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp