Uppdragen pulpa och reva i trampdyna.

Aliide

Trådstartare
Min hund lyckades slita upp lite av en pulpa igår under klippbadet. Plus en mindre (1-1½cm) reva i trampdynan. Jag har sköljt ur noga med koksalt och lindat om. Men så kom jag på att man borde kanske lägga bomull mellan varje tå så att det kommer in luft? :crazy:

Sv: Uppdragen pulpa och reva i trampdyna.

Hmmm
Har han slitit sönder en klo eller nött klon så mycket att pulpan blöder?

Tror inte att bomull mellan tårna är nödvändigt. Håll det rent och se till att han inte slickar allt för mycket på såret så bör det gå bra. idé vore att kleta dit penicillinsalva om du har möjlighet. Eller någon antiseptisk salva i alla fall.

Nej, han har mer "nött" på klon så att pulpan tittade fram under klon så att säga. Den blöder det dock inget ifrån längre. Det är lite trist med tåret på trampdynan. Det går lite mitt under dynan sedan uppåt mot klofästet. Inte alls så stort, men det glipade lite. Jag spolade rent ordentligt med koksalt, sedan en minikompress på och efter det elastisk linda. Hade eg. velat haft det helt öppet och luftat men han sliter ju upp det.

Detta hände igårkväll, såg fint ut idag men så gick han lite ute och så öppnades såret igen. Är lite rädd för att det ska bli tätt under elastisk lina + vanlig? Måste ju ha hela tassen bandagerad för annars släpper det ju :crazy:

Har tyvärr ingen salva hemma :(

Du får skubba in på apoteket i morgon, de har en antiseptisk salva som är jättebra, men jag kommer inte på vad den heter :o
Går ju inte an att du ska ha tävlingshunden justerad ;)

Är det inte försent för det imorgon då? :crazy:

Försökte adda dig på msn, men det var ju förgäves :D

Äh, tävlingshunden mår bra av sommarvila.

Jag är online nu i alla fall ;)
Antiseptisk salva är det aldrig för sent för.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 659
Senast: mackan
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
7 515
Senast: Modig_Korn
·
Relationer För någon månad sedan ringde min granne när jag var på jobbet och berättade att någon hade rivit ut och öppnat all min post ur mitt... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 187
Senast: Paddington
·
Hundhälsa Monster och jag var precis ute på promenad, han lyckades springa rakt i ett jordgetingbo! Eftersom han är som han är tvärnitade han och...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?