Uppfödd i Hundgård....

Shettisar

Trådstartare
Satt och funderade härom kvällen på detta med hundgårdsuppfödda valpar. Vi köpte en Hamilton när han var 4 månader.Född och uppväxt i hundgård.Han har aldrig inte ens gjort tendens till att göra sina behov inne.Gnäller bekymrat när han behöver gå ut.
Kan det vara någon sanning i min teori?
De föds i hundgård (koja) lär sig av sin mamma att gå ut från kojan och gör sina behov.Kan det vara så att de är lättare att göra rumsrena???? :confused:
Första hundgårdsuppfödda hund vi köpt så därav min fundering.Någon som kan stärka eller dementera teorin? :smirk:
Han bor numera inne hos oss och är en av alla kära familjemedlemmar. :)
 
Min hund är uppvuxen i en hundgård och när jag tog henne så gjorde hon alltid sina behov inomhus...men blev rumsren ganska fort :)

:banana:
 
Har ni någon valp sedan innan att jämföra med? Gick det snabbare/enklare att lära den hundgårdsuppfödda valpen att bli rumsren?
 
jag har en hund (terrier) som är uppfödd i hundgård. Dock så tycker jag att hon var svårare att få rumsren, det tog lång tid.

Labben är född på sommaren, var ute mycket, men är ändå född inne, hon har kissat inne EN gång i hela sitt liv, från det att hon var 8 veckor.

Labben förstod skillnaden på inne och ute, det gjorde inte terriern, hon tyckte att hundkojegränsen gick där vårt kök slutade, tyvärr gjorde den ju inte det...

Det är dock inte rättvist att jämföra dessa två hundar då det är två helt skilda individer med helt skilda bakrunder. Se bara på rasskillnaden...

//E
 
Våran Malle föddes i hundgård, och var nog lika svår att få rumsren som dom flesta hundar. Kissade han inne så var det vi som inte hade reagerat så snabbt som det behövs.. Eller om vi försov oss en morgon, så kissade och bajsade han inne.

Men han blev rumsren ganska fort, precis som alla andra valpar vi haft.

Den vi har nu, en Fransk Bulldogg, är nästintill helt rumsren. Hon är 3 månader gammal, och det händer enliten olycka då och då, när vi inte märkt att hon vaknat..
 
jag är såå imot hundgårdar. en hundgård är för mig en plats där man kan ha hundar om man åker bort typ under tiden man jobbar så dom kman vara ute då under den tiden=)
MEN i hundgården ska det finnas ett litet "hus" med värme i hundarna kommer in genom en lucka i dörren=) där inne finns det liggplatser och mat och vatten.Uteplatsen ska va stooooor och av gräs och buskar mm.
jag kommer aldrig köpa hund från en kennel som föder upp hundar i bur eller själv ha hundar i bur mer är någon timme då man är borta OM man har tomt vill säga=)

Nu har ju inte jag en tomt så mina hundar få vackert va inne=)

men när jag flyttar till villa på landet ska jag skaffa en hundgård som jag beskrev här ovan=)
 
jag tror nog inte att det är så stor skillnad, om det är det så borde det ju vara så att hundgårdshundar är svårare att få rumsrena. om jag fick välja mellan en hund uppfödd i hemmamiljö och hundgård skulle jag välja det första. det är ju så (förhoppningsvis) hunden ska leva resten av sitt liv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp