Uppföljning

Jag gör inte många knop hemma just nu. Jag försöker läsa igenom ett par påbörjade böcker, men det är så ovärt att knappt komma ihåg vad jag läst efteråt. Men jag läser ändå för att hålla mig någorlunda sysselsatt. Och spelar spel, dagarna i ända.

På sätt och vis hade det passat jättebra att skaffa det där gymkortet nu när jag har "all tid i världen".

Jag fick häromdagen tillbaka provresultatet på blodprov jag tagit hos företagshälsovården. Allt normalt förutom snabbsänkan (CRP) som var lätt förhöjd, som kunde bero på t.ex. lättare infektion vid provtagningstillfället.

Idag träffade jag en läkare på VC för smärtutredning. Vi hann även med att ta upp några av de psykiska besvären jag känt av de senaste månaderna. Läkaren trodde att det kan röra sig om fibromyalgi, och att eftersom kroppen under en lång tid har behövt hantera smärta och stress har det tillslut blivit en kortslutning, vilket resulterat i minne-/koncentrationssvårigheter.

Imorgon ska jag ta ytterligare prover för att komplettera. Därefter ska jag göra en del andra utredningar och därefter behandlingar.

Var sjukt nervös innan jag träffade läkaren, för de flesta jag gått till tidigare har jag blivit hemskickad igen bara några minuter efter att jag kommit dit. Med denna läkare fick vi tid till att rätt grundligt prata om mina besvär, göra lite undersökningar, planera inför kommande veckor.

Jag har inte haft så mycket besvär av mina minne-/koncentrationssvårigheterna när jag bara gått hemma och inte gjort ett skit annat än läsa böcker och spela spel, men besvären finns fortfarande där. Jag var helt slut i huvudet efter läkarkontakten, och öht innan timmen var slut. Fick anstränga mig för att hänga med i slutet av vårt samtal. Efter besöket gick jag dessutom och handlade, och allt som allt var jag hemifrån 2,5 timme ungefär. Jag var helt slut efteråt. Mina ben var helt skakiga och jag har inte orkat göra mycket därefter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag ska börja jobba igen på 25%. Jag både ser fram emot det och ser inte fram emot det. Jag är orolig att jag kommer känna samma stress...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp