"Uppgradera" iPhone

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har sen en tid tillbaka börjat fundera på att köpa en ny mobil, då den jag har börjar ge upp efter 5 års trogen service.

Jag har för tillfället en iPhone 4S och funderar på att byta upp mig till en iPhone 6S när iPhone 7 kommit ut (om jag klarar av att hålla mig tills dess). :angel:

Det enda som gör att jag tvekar är om 6:an verkligen är så bra, de kraven jag har är att det ska vara liknande den telefonen jag har idag, enda skillnaden egentligen är att jag vill ha en bättre "selfie"/frontkamera. På 4:an är den värdelös och bilderna blir pixliga och små.

På jobbet har vi Samsung Galaxy 5 mini S och den frontkameran tar kristallklara bilder, det jag undrar är om iPhones 6S är i samma klass som den på Samsungen?
 
Min dotter fick en Iphone 6S och jag har en Iphone 6 - via jobbet, men måste säga att jag är besviken på batteritiden, den tar slut fort om man använder den en del.

Har en Samsung edge 7 privat och batteritiden är otroligt mycket bättre. gillar dock iphonens storlek mer :p suck man kan inte få allt...
 
Nu ser jag vilken modell det är jag ska välja, tack så mycket för länken @sweep
jag ska ha en iphone 6S.
Det som skilje 6S och 6SE åt är kameran på framsidan. 6SE är den bara 1,2 MP bländare f/2,4, medan 6S är 5MP och bländare f/2,2.
Nu ska bara här sparas ihop lite pengar. :)
 
Nu ser jag vilken modell det är jag ska välja, tack så mycket för länken @sweep
jag ska ha en iphone 6S.
Det som skilje 6S och 6SE åt är kameran på framsidan. 6SE är den bara 1,2 MP bländare f/2,4, medan 6S är 5MP och bländare f/2,2.
Nu ska bara här sparas ihop lite pengar. :)

SE varianten heter rakt av bara Iphone SE.

I övrigt är det du skriver rätt om face-tine kameran i modellerna.

Ut och känn på en Iphone 6S och kolla hur den känns i handen.

Jag bytte ut min Iphone 4S mot en Samsung 6S istället pga att jag inte trivdes med Iphone mera.

Jisses vilken tid det tog att vänja sig vid att ha en större telefon! Tyckte Iphone 4S hade en behaglig storlek medans Samsungen kändes som ett jätte i några veckor.
 
Jisses vilken tid det tog att vänja sig vid att ha en större telefon! Tyckte Iphone 4S hade en behaglig storlek medans Samsungen kändes som ett jätte i några veckor.

Jag är nöjd med mitt byte till 5S, iPhone 6 känns på tok för stor. Lämnade över luren till en arbetskamrat häromdagen för att visa en bild. Han utropade glatt att telefonen var så tunn och smidig, han har själv en 6 och är inte nöjd med storleken. Fingrade på 6 men kände samma sak, även om prestandan är bättre i vissa fall (alla?)
 
Jag har en 6s och var först väldigt tveksam till storleken. Men nu skulle jag aldrig byta till en mindre.
Men jag surfar väldigt mycket på min och läser mycket e-böcker. Om man däremot bara skall ringa och sånt då tror jag kanske att man upplever den som onödigt stor.
 
Jag känner att min 4S är för liten, så tror nog att 6S även om den är större så kommer den bara kännas stor i början tills man vant sig. Minns att jag tyckte min 4S var stor när jag köpte den.
Ska nog snart gå in i nån butik och fingra lite på modellerna live. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Dags för mig att köpa en ny telefon då min nuvarande har alldeles för lite plats samt hänger sig konstant och är sjukt seg (Samsung...
2
Svar
22
· Visningar
1 408
Senast: pepp
·
IT & mobiler Har precis bytt ut min iphone 4 till en Samsung Galaxy s5 och är rätt nöjd. Förutom en sak, blogg.se appen är totalt värdelös! Går inte...
Svar
3
· Visningar
610
Äldre Min Samsung Galaxy SIII Mini har börjat lägga av nu efter sisådär 1 år, så jag är i behov av en ny mobil... Problemet är bara att det...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp