Upphittad Drever!

Fraggel_Tess

Trådstartare
En drevertik hittades i Skillingaryd (Vaggeryds kommun i Småland) i lördags. Hon är mager och ej idmärkt. Ska kollas idag om hon är chipmärkt. Någon som vet någon som saknar sin drever i trakterna av Småland? Kan ju hända att den sprungit en bit pga den var väldigt mager. Man har annonserat i radio och även kontaktat polis men ingen verkar sakna denna hund.

Undrar även om det finns en sida där man söker bortsprungna hundar? Skadar ju inte att kolla. Har precis varit på Svenska jägareförbundet men hittade dock ingen som stämde in.
 
Sv: Upphittad Drever!

Kolla med jaktlagen runt omkring, det kan vara en hund som har varit ute länge i markerna och inte längre finns med på några eftersöks listor, ägaren har helt enkelt gett upp. Men jaktlagen brukar ha god koll på om någon ha blivit av med sin hund de senaste fem åren...
Hoppas att ni hittar ägaren! Annars kan ni ju även sätta ut en annons i Svensk Jakt, den får alla med medlemar i jägarförbundet så där borde ju ägaren läsa. Om det inte är någon som har tänkt att ha drevern som sällskap förstås...
 
Sv: Upphittad Drever!

Det har ringts runt till många jägare så ryktet sprids mer och mer runt om i kommunerna här.

Han som har hunden nu vårdar den väl tills ägaren är funnen. Och hittas ingen så behåller han säkert hunden. Hunden valde rätt trapp att gny på. :)
 
Sv: Upphittad Drever!

Vet inte om det är hon, men min systers mans föräldrars drevertik försvann från Hillerstorp för nån vecka sen. Vet dock inte om det är den lr om dom redan har hittat henne.
Du vet inte vilken färg det är på den upphittade?
 
Sv: Upphittad Drever!

Inte en anning om färger eller teckningar. Har inte sett hunden. Men Hillerstorp är det bara ett par mil till från Skillingaryd så det är ju inte omöjligt.
 
Sv: Upphittad Drever!

Hunden är åter hos sin ägare.

Det visade sig att tiken hade rymt då hon på äldre dar blivit innehund och antagligen blivit sugen på att jaga. Tiken är 13 år gammal!
 
Sv: Upphittad Drever!

Oh jisses. Skönt att hon har kommit till rätta. Pratade med min syster innan och deras hade kommit hem dagen efter hon hade rymt så d va inte deras :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 213
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 902
Senast: dpmatte
·
Övr. Katt Flyttade för en dryg månad sedan in i ett hus på landet och de senaste veckorna har vi haft en katt strykande kring huset. I början gick...
Svar
9
· Visningar
5 014
Senast: ylvalill
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp