Upphittad katt!

gulkiwi

Trådstartare
Hittade en katt utanför jobbet idag, systern sa att hon sett den ett par gånger dagarna innan.

Han/hon var lite skygg till en början men blev väldigt kelig när den äntligen kom fram. Dock var den mycket frusen och skakade! Var först lite osäker om jag skulle låta katten vara eller inte, men när jag tog upp den och kände och såg hur mycket den skakade var det ett lätt val.

Nu uppstog det ju en liten jobbig situation då jag är ganska allergisk mot katten och både jag och katten har kärat ner oss i varandra och sambon kommer bli överlycklig när han kommer hem ifrån jobbet. Jag nästan hoppas på att jag inte får syn på några efterlysningar eller liknande! :angel:

Katten är ju rätt smal, hur mycket vågar man mata på egentligen?
 
Sv: Upphittad katt!

Ge matskedsvis i början och vänta tjugo minuter-en halvtimme emellan portionerna så att inte katten börjar spy upp maten. Den kan ju ha varit utan mat länge. När du har matat den i något dygn så är det bara att öka och låta den äta så mycket den vill ha.
Tänk på att gärna ge den burkmat, speciellt i början så att vätskebalansen kommer upp i normalt. Katter kan vara lite dåliga på att dricka.
 
Sv: Upphittad katt!

Du kanske trots allt borde kika lite på olika katthems hemsidor och se så ingen saknar sin vän:crazy:
 
Sv: Upphittad katt!

Ja, men absolut! Men då han verkar varit "hemlös" ett bra tag och jag inte hittat några annonser känns han ju inte så saknad...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 981
Senast: Kaching
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 379
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 105
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp