upphovsrätt på hemsida...

Jezzie

Trådstartare
Jag är lite lätt irriterad just nu, jag gör hemsidan åt en ridklubb och har gjort så rätt länge nu. Nu är det så att hemsidan ligger på klubbens internetleverantör och andra har alltså tillgång till koderna så att dom kan gå in där med gamla styrelsen var det inte något problem utan jag skötte hemsidan som jag ville och har fått enbart possitiva reaktioner, nu har dom bytt styrelse och en del personer i nya styrelsen fått för sig att gå in och ändra saker (utan att meddela mig) Får dom verkligen göra det? visst har jag rättigheterna till allt som är skrivet på hemsidan??!!
Är det någon som vet?
 
Sv: upphovsrätt på hemsida...

Nja, det är ju lite beroende på vem som äger hemsidan.
Har du i uppdrag av klubben att göra hemsidan så tillhör hemsidan klubben.
 
Sv: upphovsrätt på hemsida...

Fast texten jag skriver på hemsidan är ju mitt, tycker inte att dom borde få ändra där, man äger allt man har skrivit själv, en journalist som är anställd på en tidning äger ju sina artiklar...
 
Sv: upphovsrätt på hemsida...

har du copyright är det väl en sak men jag vet inte om det gills i det här fallet.
Jag ser inget olagligt med att någon gör om på en sida som är en "allmän" sida på en allmän domän.
Hade det vart din domän som någon hackat sej in på och ändrat i dina inställningar eller så hade det vart en annan sak.
 
Sv: upphovsrätt på hemsida...

Har du någon överenskommelse med klubben om att du har upphovsrätten på sidan?
För annars så skulle jag säga att den tillhör klubben eftersom det är deras hemsida, och då även innehållet.
Ta och prata med styrelsen, och berätta hur du vill ha det. Jag har själv hand om min ridklubbs hemsida, men där har jag kommit överens om att det är jag som "äger" upphovsrätten till sidan...
 
Sv: upphovsrätt på hemsida...

hmm i sådana fall skulle jag ifrågasätta om de ville ha kvar mig som webmaster eller om de tycker att de klarar allt på egen hand.. får du kicken så glöm inte att ta bort några viktiga kodbitar som de aldrig kommer att hitta.. :devil:

jag håller på med min klubbs hästsida, länkar från deras sida och samma design som deras, de flesta bilderna är mina, andra har jag själv raggat upp, rensat koder själv.. den sidan ligger på en FTP som bara jag har tllgång till så dom får vackert maila mig om jag ska ändra något.. precis som jag får göra när jag vill ändra något på deras sida.. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Verdandi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp