Bukefalos 25 år!

Uppklassning på ponny

L

_LeLLe89_

from i år tror jag de e 20 eller 25 poäng för å va uppklassad i LD, LC. 35 eller 40 är man uppklassad ur LB!

P

provider

Om man inte har de poängen från L:D & L:C så får man alltså inte starta en L:B? eller vadå? På min tid kunde jag starta en L:A utan att vara felfri i en L:C.

Du har missuppfattat alltihop. Du pratar om kvalpoäng inte om uppklassningspoäng.

Om du har plockat ett visst antal poäng blir du uppklassad ur de lägre klasserna. Du får alltså INTE starta L:D och L:C och L:B efter ett visst antal plockade poäng.

Upp till och med L:A kan du bara starta. Först i msv måste du ha ett visst antal poäng för att få starta, kvalpoäng.

Lånar en liten bit av denna tråd och frågar hur poängräkningen sker, hur mkt är olika plac och dyl värt?

X

Xenox

poäng får du om du placerar dig på regional tävling och uppåt.

för att starta msvB måste man ha 10p i la eller 5 nollor.
för att starta mvsA måste du ha 20 poäng i msvB eller ett visst antal nollor som jag inte kan i huvudet.

men för att få reda på hur många poäng man får i varje klass, det får du nog köpa ett TR för det står där i.
det blir väldigt mkt att skriva annars då det är olika beroende på klassen och tävlingens status.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som vet om man får tävla ponny utan nosgrimma? Vill veta vad som gäller i både hoppning och dressyr men förstår inte tr...
Svar
6
· Visningar
933
  • Artikel
Hästnyheter Jakten på medaljerna i Folksam SM i hoppning är i full gång. Nu är det finalklart i Folksam SM i hoppning för ponny och children...
Svar
0
· Visningar
101
  • Artikel
Hästnyheter Truppen är uttagen till Ponny-EM i dressyr, hoppning och fälttävlan.
Svar
0
· Visningar
132
  • Artikel
Hästnyheter Truppen är uttagen till Ponny-EM i dressyr och hoppning.
Svar
0
· Visningar
105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utslag
  • Vad gör vi? Del CXLIII
  • Adventskalender 2021 - öppningstråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur frusna är era hundar?
  • Placera kattlåda