Uppklassning på ponny

from i år tror jag de e 20 eller 25 poäng för å va uppklassad i LD, LC. 35 eller 40 är man uppklassad ur LB!
 
Om man inte har de poängen från L:D & L:C så får man alltså inte starta en L:B? eller vadå? På min tid kunde jag starta en L:A utan att vara felfri i en L:C.
 
Du har missuppfattat alltihop. Du pratar om kvalpoäng inte om uppklassningspoäng.

Om du har plockat ett visst antal poäng blir du uppklassad ur de lägre klasserna. Du får alltså INTE starta L:D och L:C och L:B efter ett visst antal plockade poäng.

Upp till och med L:A kan du bara starta. Först i msv måste du ha ett visst antal poäng för att få starta, kvalpoäng.
 
Lånar en liten bit av denna tråd och frågar hur poängräkningen sker, hur mkt är olika plac och dyl värt?
 
poäng får du om du placerar dig på regional tävling och uppåt.

för att starta msvB måste man ha 10p i la eller 5 nollor.
för att starta mvsA måste du ha 20 poäng i msvB eller ett visst antal nollor som jag inte kan i huvudet.

men för att få reda på hur många poäng man får i varje klass, det får du nog köpa ett TR för det står där i.
det blir väldigt mkt att skriva annars då det är olika beroende på klassen och tävlingens status.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
  • Artikel
Hästnyheter I helgen drog ponnyernas elitallsvenska i hoppning igång i två zoner, när totalt 16 lag kom till start under tävlingarna hos Gagnefs...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Idag börjar ett nytt reglemente för ponnymätning att gälla. Det innebär bland annat att FEI-mätintyg kan gälla som svenskt mätintyg och...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp