Bukefalos 28 år!

Uppklassning - Undantag i allsvenskan?

PathOfClovers

Trådstartare
Jag undrar om uppklassning även gäller när det handlar om allsvenskan? Jag ska rida i div. II-laget i höst, och förklassen är LC och huvudklassen LB. Jag TROR att jag är uppklassad ur LC (Minst 20 poäng tagna på regional tävling väl?), får jag inte rida förklassen i allsvenskan då? När vi hade regionala tävlingar i helgen var nämligen ett av ekipagen i Prix St. George med i div. II för stor häst i våras...Det känns ju som att om de får tävla LA, så borde jag få tävla LC i allsvenskan? Svara endast om du är säker...tack!
 
Reglerna för div II bestämns i viss mån av distriktet, så hör med ditt distrikt om de har någon regel om att förklassen till allsvenskan ska vara öppen.

Generelllt gäller att om det inte står i propositionen att klassen är öppen så gäller uppklassningsreglerna som vanligt.

Prix st:george ekipaget var antagligen inte uppklassat ur LA, bara för att man tävlar på en viss nivå behöver det inte innebära att man placerar sig och placerar man sig inte så får man ju inga uppklassningspoäng.
 
Tack, jag ska höra med distriktet!

Jag tänkte inte på det där med St. George-ekipaget, kollade upp nu hur det gick för dem, och de kom sist, så det behöver ju inte betyda någonting.

Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: Lobelia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 242
Senast: shia
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Dressyr Jag är helt grön inom dressyren som tävlingsgren, men har dock tävlat hoppning under flera år som ponnyryttare på en annan häst än den...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp