Uppkörning B96 resp BE

norrbottenstjej

Trådstartare
Hej!

Vad fick ni göra på uppkörningen för BE resp B96?

Vilka backövningar gjorde ni. Har försökt googla men tycker inte det är solklart vad uppkörningarna går ut på, mer än säkerhetskontrollen då förstås! :-)
 
Man kör i vanlig trafik och kan få backa i lite olika ”vanliga” situationer. Jag fick backa runt ett hörn i villaområde och även vända i en t-korsning på valfritt sätt vilket i mitt fall involverade att backa rakt bakåt. Vet att man också kan få backa in för att parkera släpet.
 
Jag fick köra på landsväg, i stadstrafik och ute på landet, och backa från större väg ner på grusväg. Körde säkert 30-40 minuter. Utökat B.
 
Tog BE för två veckor sen. Körde på motorväg, igenom stan och i bodstadsområde. Fick backa mot en rishög på en stor grusplan, som om jag skulle lastat av ris så de blev rakt bakåt. Sen fick jag parkera släpet på anvisad plats dvs backa in det mellan ett hus o ett annat släp men de va gott om plats runt om. Inga problem 👍🏻
 
Jag fick köra runt lite i närområdet medan vi pratade om hårdrock, sen fick jag vända i en T-korsning. Kommer faktiskt inte ihåg vad jag fick göra för teknisk backövningar men backade så jag precis kom med kroken under kulan på sådär två sekunder av ren tur när jag skulle koppla på släpet så tror det såg ut som jag visste vad jag gjorde och blev inte utsatt för någonting svårt senare vad jag minns :angel:.

Nu backar jag så bra varje gång jag ska koppla på trots ingen backkamera eftersom mitt släp är för tungt att flytta det minsta för hand men då var jag inte lika duktig :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 745
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 514
Senast: Flixon
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 973
Senast: Dentaku
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är ju endel här som brukar tycka att jag gör bra teckningar om hur det är för mig och min upp fattning och så. Men ja jag vet inte...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp