Upplands väsby station

voltis

Trådstartare
Har aldrig varit i upplands väsby men ska dit på kurs i veckan.
För att spara tid: kommer m pendeln från centralen och undrar hur perrongen ser ut . ska man sitta långt fram, bak eller mitten på tåget?
Ska till scandic hotell sedan, så antar att jag ska gå igenom centrum då ? ( kollat på karta bara hehe)
 
Sv: Upplands väsby station

Det finns 2 utgångar, båda fungerar bra. Sitt längst fram eller en bit före mitten. Gå åt höger sett i tågets färdriktning för att komma till bussarna och ja du ska gå mot centrum och rakt i genom köpcentret om du ska till hotellet, det är en bit att gå men inte omöjligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Upplands väsby station

Jag tycker utgången längst fram i tåget är smidigare om man ska till centrum. Det går fortare att ta sig till centrum om du hoppar på en av bussarna som går förbi där. Annars tar det väl 10-15 min att gå.
 
Sv: Upplands väsby station

Det är lämpligt att ta en buss till hotellet.
Annars så tar det evigheter att gå.
 
Sv: Upplands väsby station

20 att gå känns ok, har gott om tid första dagen så får se hur vi gör. Går ngn buss ända till hotellet annars?

Så satsar på att sitta långt fram alltså :-)
 
Sv: Upplands väsby station

Ja det går massor av bussar som passerar förbi nära.
Om du tittar på Google Maps så ser du 4 olika busshållplatser med tillhörande busslinjer nära hotellet.
Den inne på hotellområdet är för charterbussar så den är det inte.

Ingen i Väsby skulle komma på tanken att gå.
Du åker på samma biljett och bussarna står precis där du kommer upp från pendeltåget.
 
Sv: Upplands väsby station

Nja det är väl inte helt sant att ingen skulle tänka på att gå, det händer ;), däremot är det ingen stökigt att gå dit. Jag bodde relativt nära och gick ofta hem från bussen om vädret var bra.

Ska du åka buss spelar utgången från tågen ingen roll, bussarna ligger mitt emellan utgångarna.
 
Sv: Upplands väsby station

Väldigt olika bud här nu ;)
Jag går gärna om vädret är fint och det tar runt 20 min, men ska fråga mitt reseällskap också!

Kollar upp bussarna också, så får vi se :)
 
Sv: Upplands väsby station

Om man ska göra någon tidsvinst på att befinna sig nära utgången, ska man också se till att komma av tidigt. Många av dem som trängs i första eller sista vagnen i tåg, väntar fortfarande på att stiga av, när de som åkte i mitten passerar på plattformen utanför.

Som lokförare kan jag bara beklaga, att människan saknar kollektiv intelligens. Om resenärerna fördelade sig jämnare, skulle uppehållen ta kortare tid. Alla de som har bråttom och ska åka först eller sist bidrar till längre restider.

(Nu förebrår jag inte just dig, utan ser till problemet som sådant.)
 
Sv: Upplands väsby station

Som lokförare kan jag bara beklaga, att människan saknar kollektiv intelligens. Om resenärerna fördelade sig jämnare, skulle uppehållen ta kortare tid. Alla de som har bråttom och ska åka först eller sist bidrar till längre restider.

Nu slår jag mig för bröstet: jag går alltid på i mitten :D
Tidsvinsten på att vara i änden rör sig ju ändå om bara några sekunder.

Sen hatar jag att trängas också :angel:
 
Sv: Upplands väsby station

Jag tycker utgången längst fram i tåget är smidigare om man ska till centrum. Det går fortare att ta sig till centrum om du hoppar på en av bussarna som går förbi där. Annars tar det väl 10-15 min att gå.

Med centrum, menar du då gallerian? Det tar ju max 4-5 min att gå :confused: Eller menar du att bussarna till hotellet går från både centrum och stationen?
 
Senast ändrad:
Sv: Upplands väsby station

Det tar närmre 10 minuter till gallerian än 5 räknat från perrongen, om du inte springer och då är man knappt halvvägs kanske 1/3 del av vägen.
 
Sv: Upplands väsby station

Inte för mig.. Men då går jag också jäkligt fort. Folk brukar kalla mig för älgen :D
 
Sv: Upplands väsby station

Jag går nog på knappa tio, men lade på lite tid eftersom TS inte hittar. Ska faktiskt till Väsby strax, så jag får väl ta det och återkomma med exakt gångtid ;)
 
Sv: Upplands väsby station

*delvis kl
Inte_Ung:
Född och uppvuxen i Väsby och det Scandic som ligger brevid Centrum tar det max 15 min att gå till hotellet från stationen. Jag går i princip alltid om jag åker tåg och jag bor inte alltför långt ifrån Scandic Upplands Väsby.
Jag antar att du tänker på det Scandic som ligger i InfraCity? Dit tar man mycket riktigt buss från stationen då det är betydligt längre fast det går att promenera på ca 40 min (30 om man hittar).
Tyckte beskrivningen som TS gav låter som att hon ska till Scandic bredvid ishallen dvs Scandic Upplands Väsby och då är det max 15min promenad för den som inte har gått vägen förut.

TS:
Det finns två Scandic Hotell i Väsby så kolla vilket av dem du ska till.
Det tar 15 min (Scandic Upplands Väsby) resp ca 40+att det kan vara svårt att hitta (Scandic InfraCity) så det är viss skillnad.;)

Ev buss till Scandic Upplands Väsby är förslagsvis 533,534,539 till närmsta busshållplatsen. Annars fungerar 536 tex bra också.
Buss till Scandic InfraCity är 533,560,536 exempel på.

//LillaGubben
 
Senast ändrad:
Sv: Upplands väsby station

Jag antar att du tänker på det Scandic som ligger i InfraCity?

Nej jag menar det som ligger vid "Rondellen".
Om man skall till Infra så är det bättre att byta till buss i Rotebro.

Jag tyckte då att Väsbyborna var ena rackare på att inte vilja promenera ens några hundra meter på den tiden som jag körde buss där.
De skulle av mellan hållplasterna och fick i det närmaste spel om de råkade att åka en hållplats för långt.
 
Sv: Upplands väsby station

Det är scandic som dyker upp en bit efter centrum ;) tyckte inte det verkade långt alls på kartan.

Varför jag undrade ang långt fram el bak var mest för att jag ska möta mitt sällskap på tåget. Når vi väl mötts behöver vi inte vara allra längst fram ;) ville bara inte hamna tex längst bak och sen finns det bara en utgång längst bak hehe.
 
Sv: Upplands väsby station

Ligger vid en stor sporthall :) och hur jag än kollar så kan det ju inte vara långt att gå! ;)
 

Liknande trådar

Äldre Hur åker jag buss i Landskrona? Ska dit imorgon en sväng, Tar tåget från Göteborg så ska från stationen till Citadellet, googlat mig...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: A_NN_A
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 437
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen är det väl inte det men med mina mått mätt så känns det så. Vad pratar jag om då? Ja, jag har fått en fix idé om att jag ska...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp