Upplands väsby station

Sv: Upplands väsby station

Men bussarna står inne när tågen kommer.
Och biljetten från tåget gäller på bussen.
Varför ut och virra i stället för att bara ta en buss?

Det finns en utgång till bussarna på mitten så ni kan ju mötas där.
Då kan man inte heller råka gå åt fel håll.
Mitten på tåget är ju alltid mitten.
Och den utgången går bara åt rätt håll.
 
Senast ändrad:
Sv: Upplands väsby station

Äh tnkte bara om det var fint väder och vi har tid på oss att promenera :)
Kanske hoppar vi på en buss, vi får se! Bara man vet vart man ska av så....

Vi ska mötas på tåget när vi passerat centralen, så det är enklare att säga fram eller bak på tåget.
 
Sv: Upplands väsby station

Mig tog det 8 minuter att gå till Vöäsby centrum om någon undrar. Så mer än en halvtimme till Scandic kan det väl inte ha tagit?
Jag går hellre sträckor som tar under halvtimmen bara jag har tid om vädret är okej för att få lite gratismotion, kanske samma med TS? ;)
 
Sv: Upplands väsby station

Med centrum, menar du då gallerian? Det tar ju max 4-5 min att gå :confused: Eller menar du att bussarna till hotellet går från både centrum och stationen?

Hoppsan. Det är ca 700 meter mellan Väsbt station och centrum. Att gå den sträckan på 4 minuter är att ett tempo på en bit under 6 min per km. Onekligen imponerande gångtempo.
 
Sv: Upplands väsby station

6 km per timme är tämligen normalt tempo för när man går på, men knappast promenadtakt, tar dessutom normalt någon minut att ta sig ut från stationen också + att det finns andra personer ute som man kan behöva ta hänsyn till.
 
Sv: Upplands väsby station

Haha, jag vet, har precis varit ute och sprungit för att vakna lite. :D
 
Sv: Upplands väsby station

Kl
Såja! Facit:

Exakt 20 min promenad till hotellet :) hade nog tagit 15 om jag gått själv, vet ej om det var kortaste vägen heller. Gick till köpcentrum och igenom, sen rakt fram till simhallen typ :)

Tack för hjälpen :D
 

Liknande trådar

Äldre Hur åker jag buss i Landskrona? Ska dit imorgon en sväng, Tar tåget från Göteborg så ska från stationen till Citadellet, googlat mig...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: A_NN_A
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 427
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen är det väl inte det men med mina mått mätt så känns det så. Vad pratar jag om då? Ja, jag har fått en fix idé om att jag ska...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp