Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

Det vanliga är att livsmedelsbutiker aldrig nånsin är i närheten av dessa siffror.

Jag tycker att hela konstruktionen är felaktig, eftersom kunder i en livsmedelsbutik väldigt sällan beter sig som om de vore gasmolekyler, och sprider ut sig jämt över den tillgängliga golvytan.
Nä, verkligen inte. Det funkar oftast att hålla bra avstånd inne i själva matbutikerna, tycker jag. Problemen uppstår ofta vid kassan. När man står och packar samtidigt, eller när någon kommer och tvunget ska gå på "fel" håll i kassan in i affären......:meh: På "mitt" ICA maxi är det ofta problem vid förbutiken också, där man förväntas köa på precis samma område som folk strömmar in och ut ur själva butiken......
 
Det vanliga är att livsmedelsbutiker aldrig nånsin är i närheten av dessa siffror.

Jag tycker att hela konstruktionen är felaktig, eftersom kunder i en livsmedelsbutik väldigt sällan beter sig som om de vore gasmolekyler, och fördelar sig jämt över den tillgängliga golvytan.

Så det kan upplevas som trångt med bara en fjärdedel av den mängden människor inne i butiken, om de flesta står vid mejeridisken och se'n går till kassan.
Nä, butikerna borde möblera om. Så att de blandar alla sorters varor överallt och jämnar ut fördelningen av vad som är mest attraktivt. Då skulle kunderna irra runt lika mycket i hela butiken. :D
 
Nä, verkligen inte. Det funkar oftast att hålla bra avstånd inne i själva matbutikerna, tycker jag. Problemen uppstår ofta vid kassan. När man står och packar samtidigt, eller när någon kommer och tvunget ska gå på "fel" håll i kassan in i affären......:meh: På "mitt" ICA maxi är det ofta problem vid förbutiken också, där man förväntas köa på precis samma område som folk strömmar in och ut ur själva butiken......

Här är det tydligt skyltat och avspärrat så att såna vägar inte är tillåtna/möjliga. Jag tycker butikerna gjort ganska stora insatser för att se till att det går att hålla avstånd. Sedan hjälper det inte mot vissa stolpskott ändå.
 
Här är det tydligt skyltat och avspärrat så att såna vägar inte är tillåtna/möjliga. Jag tycker butikerna gjort ganska stora insatser för att se till att det går att hålla avstånd. Sedan hjälper det inte mot vissa stolpskott ändå.
Fast om du menar kö till förbutiken så FINNS det verkligen inget annat stället att stå och köa på än i själva gången där alla strömmar in och ut ur affären...... :(
 
Här finns det separat avskiljda - med band - köfält för förbutiken. I flera butiker.
Det är inte brett nog för det. Först måste man gå längre fram för att ta en nummerlapp, för att sedan försöka hitta ett lämpligt ställe att stå och vänta på. Det är samma yta som man använder för att gå in och ut ur stora butiken. Mycket möjligt att det hade varit bättre att de hade skippat nummerlappssystemet och bara använt sig av "vanlig" kö.
 
Nä, verkligen inte. Det funkar oftast att hålla bra avstånd inne i själva matbutikerna, tycker jag. Problemen uppstår ofta vid kassan. När man står och packar samtidigt, eller när någon kommer och tvunget ska gå på "fel" håll i kassan in i affären......:meh: På "mitt" ICA maxi är det ofta problem vid förbutiken också, där man förväntas köa på precis samma område som folk strömmar in och ut ur själva butiken......
Det funkar oftast att hålla bra avstånd inne i själva matbutikerna, eftersom totalantalet kunder inte är i närheten av den givna maxsiffran.

Detta gäller då större matvarubutiker, eller andra storköpslador typ Biltema, IKEA eller liknande.
 
har sett att det finns butiker som använder bollar som kundräknare. Samma som att handla med Ove, typ.
De större butikerna har någon form av automatiskt övervakning av kundantalet, i realtid.

har ingen aning om hur det funkar i praktiken eftersom jag inte varit i en affär själv sen i oktober...
 
Det vanliga är att livsmedelsbutiker aldrig nånsin är i närheten av dessa siffror.

Jag tycker att hela konstruktionen är felaktig, eftersom kunder i en livsmedelsbutik väldigt sällan beter sig som om de vore gasmolekyler, och fördelar sig jämt över den tillgängliga golvytan.

Så det kan upplevas som trångt med bara en fjärdedel av den mängden människor inne i butiken, om de flesta står vid mejeridisken och se'n går till kassan.
Det handlar om att regn måste komma med något, annars får de kritik och riskerar att bli avsatta. Men nu har ju vaccin börjat komma, så antar att masshysterin bör avta snart
 
Det är inte brett nog för det. Först måste man gå längre fram för att ta en nummerlapp, för att sedan försöka hitta ett lämpligt ställe att stå och vänta på. Det är samma yta som man använder för att gå in och ut ur stora butiken. Mycket möjligt att det hade varit bättre att de hade skippat nummerlappssystemet och bara använt sig av "vanlig" kö.
Här har man även möjlighet att använda sig av en köapp till förbutiken. Då kan man stå ute och vänta på sin tur.
 
IMG_20210116_224149.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 936
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
356
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp