Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

Varför teckna avtal för vaccin till hela Sveriges befolkning? En stor andel har ju redan smittats och av de som är kvar lär en betydande del inte ta vaccinet efter vad som hände förra gången.
Bara för att vi tecknat avtal så innebär det inte att alla vaccin kommer att bli godkända (om något), vi vet heller inte hur länge folk är immuna eller hur länge vaccinen ger skydd, man har räknat med 6 minst 6 månaders immunitet vid sjukdom och den gränsen har passerats för många och fler blir det innan alla hunnit bli aktuella för vaccination. Får vi för många doser kan vi säkert hjälpa ett land med mindre resurser.
 
1605734344644.png
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 850
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
352
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
638
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp