Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

1609601447310.png
 
det där var för långt från min skolengelska för att jag ska fatta 😜, har någon lust att översätta`?
"You all went out sledging - so now you're grounded!"

"Ni gick ut och åkte släde - nu får ni utegångsförbud!"

Vi har haft underbart vinterväder över nyår i Skottland och folk har varit ute och busat i snön - idag fick vi beskedet att landet går ned i total lockdown vid midnatt.
 
Galghumor a la året 2020... 😁🤪🤣

Tio saker att fundera över nu när 2️⃣0️⃣2️⃣0️⃣ är slut.

1️⃣ Det dummaste jag köpt var en 2020 års planeringskalender.

2️⃣ 2019: Håll dig borta från negativa människor.
2020: Håll dig borta från positiva människor.

3️⃣ Världen har vänts upp och ner. Gamla människor smyger ut ur huset och deras barn skriker åt dem att stanna hemma.

4️⃣ I morse såg jag en granne prata med sin katt. Det var uppenbart att hon trodde att katten förstod henne. Jag kom till mitt hus och berättade för min hund... Vi fick oss ett gott skratt.

5️⃣ Prova dina jeans med några dagars mellanrum bara för att se till att de passar Mjukiskläder riskerar få dig att tro att allt är bra.

6️⃣ Vet någon om vi kan duscha ännu eller ska vi fortsätta tvätta händerna?

7️⃣ Jag trodde aldrig att kommentaren,
- ”Jag skulle inte ens ta i honom/henne med tång” skulle bli nationell politik, men så blev det!

8️⃣ Jag måste öva på social distansering...från kylskåpet.

9️⃣ Jag hoppas att vädret är bra imorgon inför min utflykt till soptunnan.

1️⃣0️⃣ Aldrig på en miljon år kunde jag ha trott att jag skulle gå in i en bank med en mask
över ansiktet och be om pengar.

PS. 2019
- Du hostar för att dölja en fjärt.
PS. 2020
- Du fjärtar för att dölja en hostning.

Välkommen 2️⃣0️⃣2️⃣1️⃣🥳
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 847
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
352
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
638
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp