Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

Vet inte om denna har varit uppe, men kul är den :D
Screenshot_20220113-191645_Instagram.jpg
 
Jag hade en kund på jobbet igår som kom med en helt ny konspiationsteori. Hon var verkligen helt säker och viskade till mig i butiken, fast det inte var någon annan än oss 2 där.

Att covid är en täckmantel för en världsomfattande se x traff icking av barn och den går ända in i engelska kungahuset samt trump och bill gates är delaktiga med prins andrew och epstein och i stort sett alla stora namn i världen. Men nu serru, snart när folk fått nog så ska allt komma ut och btw det är därför elon musk bygger rymdraketer för att kunna undkomma straff och fly till rymden och leva där

Jag ba O_o
Aldrig sett människan förut

En annan kund kommer in i butiken och denna kvinna tittar på mig och viskar "jag har mer information och massor med bevis, säg till om du vill ha ett möte" och så tassade hon ut ur butiken....

:rofl:
 
Nu när man i vissa stater här i Aus lagfört att folk måste självrapportera sina positiva rat-testresultat, har det kommit fram att folk börjat rapportera in olika ministrar 😆

Jag trodde man måste ha ett telefonnummer för att rapportera men det verkar gå med bara e-postadress med
 
Vattenpass - vaccinpass.

Då förstår jag ännu mindre vad som är upplyftande. Jag antar att jag förväntas skratta åt personerna som inte glatt och okritiskt välkomnar utestängning från samhället?

Visst finns det knäppgökar som demonstrerar men knäppgökar gör många saker utöver att demonstrera. Och att inte godta alla varianter av utestängning av sjuka eller ovaccinerade är väldigt långt ifrån att tro att vaccinet ger kontroll via 5G.

Jag är för vaccinering men skeptisk till den okritiska inställning till covidpass som råder, och är emot de långtgående varianter som en del länder infört. Jag vågar dock inte säga det IRL och skulle definitivt inte våga gå i en demonstration för att visa mina åsikter. Det tycker jag är lite sorgligt faktiskt, när man inte längre vågar säga vad man tycker. Tyvärr innebär det att det bara blir knäppgökar kvar som gör sin röst hörd, men jag orkar inte med allt hån, och risk för att förlora vänner och jobb.
 
Det kanske är jag som är dum, men jag fattar inte vad som är upplyftande med den där?
Äsch, det har ju mer eller mindre blivit en tråd där vi delar covidrelaterade memes som en tycker är lite roliga bara. En del är rätt mörka. 😱 :D

Diskussionen om passen och demonstrationerna är redan uppe i mer allvarlig anda i Covidtråden (eller har i alla fall varit i omgångar) så den kan man ta där kanske? :)
 
Äsch, det har ju mer eller mindre blivit en tråd där vi delar covidrelaterade memes som en tycker är lite roliga bara. En del är rätt mörka. 😱 :D

Diskussionen om passen och demonstrationerna är redan uppe i mer allvarlig anda i Covidtråden (eller har i alla fall varit i omgångar) så den kan man ta där kanske? :)

Jag kan absolut hålla tyst för att inte sabba den goa stämningen ni har. Tycker bara att det är lite trist att hån mot dem som tycker "fel" gällande covidfrågor är så mainstream numera att man helst bara ska låta det passera. Att det är den hånade som blir party poopern...
 
Jag kan absolut hålla tyst för att inte sabba den goa stämningen ni har. Tycker bara att det är lite trist att hån mot dem som tycker "fel" gällande covidfrågor är så mainstream numera att man helst bara ska låta det passera. Att det är den hånade som blir party poopern...
Jag vet inte om det är någon särskild stämning i tråden, det pratas inte särskilt mycket utöver posterna. Jag tyckte mest det var lite onödigt med samma diskussion i två trådar. :)
 
Jag vet inte om det är någon särskild stämning i tråden, det pratas inte särskilt mycket utöver posterna. Jag tyckte mest det var lite onödigt med samma diskussion i två trådar. :)

Ja, det håller jag med om. Och jag fattar att du inte vill ha tjafs, det vill inte jag heller egentligen 🙂 Men om man vill håna dem som är kritiska mot vaccinpass så tycker jag att det är bättre att göra det i covid-tråden i så fall, än att sånt ska få frikort i andra trådar med motiveringen att det inte är i covid-tråden.
 
Ja, det håller jag med om. Och jag fattar att du inte vill ha tjafs, det vill inte jag heller egentligen 🙂 Men om man vill håna dem som är kritiska mot vaccinpass så tycker jag att det är bättre att göra det i covid-tråden i så fall, än att sånt ska få frikort i andra trådar med motiveringen att det inte är i covid-tråden.
Fair enough! Jag tycker själv att passen är trams, men börjar känna mig rätt blasé över alltsammans så jag orkar inte diskutera det i den andra tråden heller. 😅
 
Senast ändrad:
Fair enough! Jag tycker själv att passen är trams, men börjar känna mig rätt blassé över alltsammans så jag orkar inte diskutera det i den andra tråden heller. 😅

Igenkänning på det, är redigt trött på allt nu och önskar bara att det kan ta slut någon gång 😁

Och hade det inte varit för att det skaver rejält i mig att jag faktiskt inte vågar säga vad jag tycker i min omgivning, än mindre visa det offentligt i en demonstration, så skulle jag nog skitit i det när jag förstod budskapet jag också.
 
Igenkänning på det, är redigt trött på allt nu och önskar bara att det kan ta slut någon gång 😁

Och hade det inte varit för att det skaver rejält i mig att jag faktiskt inte vågar säga vad jag tycker i min omgivning, än mindre visa det offentligt i en demonstration, så skulle jag nog skitit i det när jag förstod budskapet jag också.
Ohja, vi är alla trötta!
Jag svarar gärna rättframt om någon frågar, fast här i trakten är nog majoriteten på samma sida så det är enkelt. Nej till vaccpass och bort med munskydden, tack! ;)
Lite 50/50 om tredje sprutan.
 
Ohja, vi är alla trötta!
Jag svarar gärna rättframt om någon frågar, fast här i trakten är nog majoriteten på samma sida så det är enkelt. Nej till vaccpass och bort med munskydden, tack! ;)
Lite 50/50 om tredje sprutan.
... och så hamnar diskussionen här i alla fall! 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 936
Senast: Jeffery
·
Samhälle Så vad lär vi oss om vården när chefer inom vården och deras närstående måste uppoffra sig och ta vaccin avsett för andra. Att...
Svar
8
· Visningar
356
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Den här var ganska rar tycker jag. :heart Menar, själv mår jag inte särskilt dåligt i min isolering egentligen. Jag har hundarna och...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Görel
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp