Uppror inom körningen?

Sv: Uppror inom körningen?

Fast med tanke på hur genomtänkta beslut som fattas ibland av FEI så kan dom lika gärna ha varit rädda för ponnybaciller ;)

Det är ju ungefär som att ponny och häst inte får vara på samma ridbana enligt TR för ridtävling :confused:

Det man eventuellt skulle kunna banta bort från körninge är väl i såna fall skrittsträckan, den känns ju faktiskt ganska meningslös om man inte har kört travsträckan innan.
 
Sv: Uppror inom körningen?

Hej!Ang. skor så är det jättesynd att någon som inte ens sett min hästs hovar ska bestämma om jag ska slå i söm i dem eller inte för 20 minuters tävling i lätt klass. Jag har kört kallblod, shettis, travare, halvblod utan skor och utan problem. Jag kärde två mil om dagen med travaren utan skor, men var tyvärr tvungen att lägga på skor för 650 kronor veckan innan maratontävling i sandskog. Detta betyder för mig att jag måste bygga upp hoven i ca 6 månader efter att skorna dragits av efter tävling. Köpa boots som skyddade hennes förstörda hovar, av sömhålen och verkning gjord för skor och inte för barfotagång . Jättesynd!

Jag har helt nyligen även slängt ut 650 kronor inför vaggeryds maratontävling. som går på sand! Shettisen har aldrig haft skor och han är 15 år.. vi drog av skoran igen för att två månader senare slå på dem igen inför åsbos tävling, där det visserligen var skönt att kunna brodda, men egentligen onödigt om man vet hur man ska köra.

Inom hoppningen där det är väldigt snäva svängar och man tävlar flera klasser under en dag får man välja själv om man ska ha skor eller inte.

Det finns idag jättebra alternativ till skor utan söm tex epics boots osv. Dispans måste gå att få! Eller ta bort skotvånget helt och hållet!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Jag tänker alltså på de två fetmarkerade stycken nedan: "Tillägg/förtydligande i TR I 2011-02-23 Vid Tävlingssektionens senaste...
Svar
8
· Visningar
1 958
J
Tävling Hej, Har försökt hitta svaret i tråden "Licens och grönt kort" men hittade inte svaret sen försökte jag lägga in frågan i den tråden...
Svar
4
· Visningar
1 597
Senast: agtatoon
·
Hoppning Hejhej :) Ska starta i en Pay & Ride om drygt 2 veckor. Har bara en fråga; jag har inte löst ryttarlicens för i år, p.g.a. att jag...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: vildros
·
P
Körning Nu börjar jag med mina oändliga frågor om tävling i körning, igen! Nu har jag läst hela tävlingsreglementet i körning (TR V) Jag jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: miamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp