uppsagd från stall,vad gäller ekonomiskt?

Nu verkar det dock ha räckt med ett surt sms från mitt håll för att skaka fram kallhyran under uppsägningsmånaderna, så det var ju ändå något och det får vara bra där.

Tacksam ändå att min granne inte sett bekanta som särskilt bannlysta för det måste ju vara fler än jag som försöker ro runt livet med två hästar och klarar det bra tills det händer något akut så en plötsligt står med en ensam. Men visst, i den bästa av världar skulle ju alla med eget stall ha tre eller fler så det alltid finns en "i reserv".

Jag skulle aldrig våga ha bara två hästar i stallet, det är på tok för sårbart. Då väljer jag hellre att inackordera mig - något som är nog så svårt eftersom många stallägare driver verksamheten på en mycket amatörmässig basis med nya besked och regelverk varje vecka.
 
Nu verkar det dock ha räckt med ett surt sms från mitt håll för att skaka fram kallhyran under uppsägningsmånaderna, så det var ju ändå något och det får vara bra där.

Tacksam ändå att min granne inte sett bekanta som särskilt bannlysta för det måste ju vara fler än jag som försöker ro runt livet med två hästar och klarar det bra tills det händer något akut så en plötsligt står med en ensam. Men visst, i den bästa av världar skulle ju alla med eget stall ha tre eller fler så det alltid finns en "i reserv".
Men om de betalar kallhyran under uppsägningsperioden har de väl följt kontraktet och det finns inget att anmärka på?

Det ställer till problem för dig och det är inte kul :( men samtidigt måste de som hyr en stallplats ha möjlighet att ändra sig. Nu var det på grund av oerfarenhet om vad det innebär att stå i ett mindre stall utan kamrater men det kunde lika gärna varit något annat av skäl, jag ser faktiskt inte anledningen för dig att bli upprörd.
 
Nu verkar det dock ha räckt med ett surt sms från mitt håll för att skaka fram kallhyran under uppsägningsmånaderna, så det var ju ändå något och det får vara bra där.

Tacksam ändå att min granne inte sett bekanta som särskilt bannlysta för det måste ju vara fler än jag som försöker ro runt livet med två hästar och klarar det bra tills det händer något akut så en plötsligt står med en ensam. Men visst, i den bästa av världar skulle ju alla med eget stall ha tre eller fler så det alltid finns en "i reserv".
Hade 3 hästar förut för att undvika att hamna i läget att stå med en häst.
Hamnade i läget att 2 behövdes avlivas, 1 kvar och snabbt hitta 1 ny.

Funderar på om 5 hästar är lämpligt minimum för att unika att stå med ensam häst🤔
 
Hade 3 hästar förut för att undvika att hamna i läget att stå med en häst.
Hamnade i läget att 2 behövdes avlivas, 1 kvar och snabbt hitta 1 ny.

Funderar på om 5 hästar är lämpligt minimum för att unika att stå med ensam häst🤔
Det hände mig i september. 3 hästar och 2 fick tas bort (en utdömd och en fång)
Men jag har bara 3 boxar så ”kan” inte ha fler. Nu har jag 3 igen.
 
Nja den formuleringen är ju såklart väldigt luddig och hur hyresvärden känner för sin hyresgäst är ju oklart, det kanske inte är så illa mellan dem egentligen. Då är det ju lite en annan sits. Däremot finns det ju situationer där hyresvärdar är rätt tydliga med att uppsagd hyresgäst inte är önskad i stallet (de kanske är osams, hg sköter sig dåligt /.../) och ändå ska ha in sista hyrorna, även om personen drar tidigare, vilket jag tycker är rent vansinne.

Jag kände mig mindre välkommen i ett stall, sa upp stallplatsen, fick hjälp av en vän att "akutflytta" och betalade givetvis uppsägningstidens hyror också. Jag blev uppsagd i ett annat, flyttade och betalade givetvis uppsägningstidens hyror också. Jag vill inte få dåliga referenser hos tidigare stallvärdar även om vi inte varit överens på alla plan utan jag har alltid försökt göra rätt för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 029
Senast: BusBarro
·
Ridning Jag har en pålle som är 14 år i år. Vi missade väldigt mycket grundutbildning första tre åren eftersom vi trivdes bäst med "busridning i...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 089
Senast: Apollo 13
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Fiachi
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp