uppsagd från stall,vad gäller ekonomiskt?

Teoretiskt ska du ju kunna använda box 4 som cykelförråd vilken given dag du vill så den måste nog vara snabb att tömma.

Sen kan jag eg inte se något läge där det är värt att bråka om man tänkt hyra stallplatser I samma område i framtiden.

När jag fick ta bort min hade jag betalt i förväg för fullskötsel. 2 v efter hade en annan häst flyttat in och stallet var fullt. Moraliskt han man ha synpunkter men juridiskt så sålänge en box fixats på anmodan kan man inte säga något.

Jag är av samma uppfattning.
 
Teoretiskt ska du ju kunna använda box 4 som cykelförråd vilken given dag du vill så den måste nog vara snabb att tömma.
Nja, tror det är få stallhyresvärdar som accepterar att man använder boxen till förråd? Det står väl i regel i ett avtal för boxplats att det gäller för häst. Men ja, i övrigt är jag med på vad du menar.

Sen beror det väl också på hur avtalet är utformat, det är ju inte säkert att den som hyr har "ensamrätt" på boxen. Jag har jobbat i stall som haft både egen verksamhet och inackorderingar där det stått i avtalet att boxen får användas av hyresvärden vid behov (då den inte används av hyresgästen, förstås). Då skulle ju hyresvärden teoretiskt sett kunna använda boxen till en egen häst och hyra ut en annan. Att hyra ut samma box till två hyresgäster blir ju dock något annat (om vi förutsätter att man har en specifik box). Men det beror ju som sagt helt på hur avtalet är utformat.
 
Jag hade hållit mig till sms så att allt finns dokumenterat och skrivit "Hej efter vårt samtal xx/xx ringde jag runt och har nu efter mycket om och men fått tag på en stallplats. Efter vårt samtal förstod jag det som att du vill ha ut mig snarast möjligast. Därav att jag flyttar ut xx/xx. Jag förstår att betalning för månaden oktober är innebränd. Tack för denna tid."
Då får stallägaren kontra om hon vill ha betalt de två månaderna till, är det så högt tryck på stallplats har hon kanske möjlighet att ta in en till på studs/ någon som vill flytta in omgående så löser sig problemet?

TS,
Detta tycker jag är det bästa förslaget!
Utgå helt enkelt från att stallägaren vill bli av med dig asap och därför inte heller kommer att kräva dig på uppsägningstiden. Så får stallägaren säga ifrån om det inte passar.
Jag tycker det är onödigt att be om kontraktet innan du försökt göra upp genom att komma överens om den bästa lösningen. Fungerar inte det får ni kolla på kontraktet.
Lycka till
 
Jag skulle sagt upp platsen själv skriftligt. Gissar att din uppsägningstid enligt kontraktet är kortare och vill du strida kan det falla sig så att den enligt lag inte är längre än en månad. Beror lite på hur verksamheten ser ut som jag förstår.

Värt att tänka på är att ett dåligt rykte hänger kvar länge. Kan stallägaren säga att du inte betalar hyran osv enligt avtal ska du vara väl medveten om att det kan bli trubbel att hitta nya stall framöver. Detta trots att stallägaren i fråga kanske själv är en rövhatt. Därför hade jag nog bara betalat om jag inte känt mig jäkligt säker på att jag har antingen många bra referenser och kontakter med stall eller en annan lösning (t.ex eget).
Det finns inget lagstöd för en uppsägningstid på en månad. Att hyra en stallplats är antingen ett lokalhyresavtal, med 9 månaders uppsägningstid i normalfallet, eller ett civilrättsligt avtal där det står parterna fritt att avtala om uppsägningstid.
 
Nja, tror det är få stallhyresvärdar som accepterar att man använder boxen till förråd? Det står väl i regel i ett avtal för boxplats att det gäller för häst. Men ja, i övrigt är jag med på vad du menar.

Sen beror det väl också på hur avtalet är utformat, det är ju inte säkert att den som hyr har "ensamrätt" på boxen. Jag har jobbat i stall som haft både egen verksamhet och inackorderingar där det stått i avtalet att boxen får användas av hyresvärden vid behov (då den inte används av hyresgästen, förstås). Då skulle ju hyresvärden teoretiskt sett kunna använda boxen till en egen häst och hyra ut en annan. Att hyra ut samma box till två hyresgäster blir ju dock något annat (om vi förutsätter att man har en specifik box). Men det beror ju som sagt helt på hur avtalet är utformat.

Det finns nog inga "i regel" för ett stallplatsavtal. De få där men hyrt specifik box har det stått tillgång till box xx. Tror aldrig jag haft ett enda avtal där det specifikt stått att det är häst som ska stå i boxen. Utan stallplats eller boxplats. Det är nog för de flesta så självklart och underförstått att det ska vara en häst (eller ponny)

Så ja allt beror på avtalet. Och avtal om exakt specifik box är otroligt ovanligt. Så I normalfallet kan man inte slippa undan hyra under uppsägningstiden ens om man flyttat ut och stalläg hyr ut boxen till någon annan. (även om de flesta stalläg inte brukar kräva in resterande uppsägningstid då. Men vill de så hindrar inget). Dock tror många felaktigt det.
 
Först och främst. Vilken tråkig situation du hamnat i. 🥴

Har du bett att få en kopia på kontraktet? Det hade jag gjort först.

Sedan skulle jag, beroende på vad avtalet säger, agerat enligt det, men ställt frågan om det är möjligt att korta ned uppsägningstiden, för båda parters skull.

Det är möjligt att detta inte bli en rolig tid om hon sätter den negativa sidan till.

Om du fått en plats och kan flytta in omgående, så hade jag övervägt det och hellre betalat dubbla hyror (om jag hade råd), än att skava mer på relationen.

Lycka till!
 
Jag förstod det som att det är betalning efter flytten? Men ja jag kan tycka att det är lite konstigt att, om en stallägare sagt upp en pga man inte är överens eller liknande, kräva hyresgäst på hyran även efter att den flyttat ut. Varför är de i det läget inte bara nöjda med att hyresgästen dragit tidigare? Självklart ska man, om man betalar t.ex foder i efterhand, betala det utan gnäll.

Och ja, jag har haft eget stall innan och tycker ändå att det är konstigt att man ska betala för att man, i egenskap av besvärlig hyresgäst som kanske inte är så välkommen och uppskattad, drar innan.

Men det är samma med en lägenhet, har du tre månaders uppsägningstid får du betala för den oavsett när du flyttar.
Ser inget konstigt alls med detta.
 
Jag förstod det som att det är betalning efter flytten? Men ja jag kan tycka att det är lite konstigt att, om en stallägare sagt upp en pga man inte är överens eller liknande, kräva hyresgäst på hyran även efter att den flyttat ut. Varför är de i det läget inte bara nöjda med att hyresgästen dragit tidigare? Självklart ska man, om man betalar t.ex foder i efterhand, betala det utan gnäll.

Och ja, jag har haft eget stall innan och tycker ändå att det är konstigt att man ska betala för att man, i egenskap av besvärlig hyresgäst som kanske inte är så välkommen och uppskattad, drar innan.
För att det gäller exakt samma sak vid andra avtal? Även om du slutar nyttja en vara/tjänst/bostad så är du ju fortfarande skyldig att betala så länge avtalstiden löper/uppsägningstid återstår.
Vi flyttade ut från vår senaste bostad, en hyresrätt, den 15:e en månad. Hade vi ringt och sagt "men vi kommer ju inte nyttja lägenheten mer så då tänker vi inte betala mer" så hade vi blivit skickade till inkasso på stört.

Sen att det går att förhandla om frågan är ju en annan sak. Det rimliga här vore kanske att stallägaren går med på att avskriva stallhyran efter att hyresgästen har flyttat ut. Men givetvis SKA hyresgästen var beredd att betala hela perioden, och också kunna nyttja stallplatsen om hen så önskar hela perioden. Det är ju hyresgästens val att flytta det givna datumet, hen hade ju kunnat stanna till sista dag om hen så önskade.
 
Men det är samma med en lägenhet, har du tre månaders uppsägningstid får du betala för den oavsett när du flyttar.
Ser inget konstigt alls med detta.
För att det gäller exakt samma sak vid andra avtal? Även om du slutar nyttja en vara/tjänst/bostad så är du ju fortfarande skyldig att betala så länge avtalstiden löper/uppsägningstid återstår.
Vi flyttade ut från vår senaste bostad, en hyresrätt, den 15:e en månad. Hade vi ringt och sagt "men vi kommer ju inte nyttja lägenheten mer så då tänker vi inte betala mer" så hade vi blivit skickade till inkasso på stört.

Sen att det går att förhandla om frågan är ju en annan sak. Det rimliga här vore kanske att stallägaren går med på att avskriva stallhyran efter att hyresgästen har flyttat ut. Men givetvis SKA hyresgästen var beredd att betala hela perioden, och också kunna nyttja stallplatsen om hen så önskar hela perioden. Det är ju hyresgästens val att flytta det givna datumet, hen hade ju kunnat stanna till sista dag om hen så önskade.
Alltså, det konstiga, anser jag, är om en stallägare säger upp för att personen är obekväm, inte sköter x eller y och då blir en huvudvärk. Nu vet jag inte hur mycket huvudvärk stallägaren anser att ts är för som flera påpekat är det lite oklart om det är en uppsägning eller ett önskemål. Hade jag som hyresvärd till bostad/stall/vad som helst ansett att min hyresgäst är besvärlig (eller om jag själv behövt platsen typ nu) hade jag mer än gärna sagt att de inte behöver betala sista månaden/månaderna mot att de flyttar tidigare. Sen vad som enligt pappret är rätt och fel är en helt annan fråga.
 
Alltså, det konstiga, anser jag, är om en stallägare säger upp för att personen är obekväm, inte sköter x eller y och då blir en huvudvärk. Nu vet jag inte hur mycket huvudvärk stallägaren anser att ts är för som flera påpekat är det lite oklart om det är en uppsägning eller ett önskemål. Hade jag som hyresvärd till bostad/stall/vad som helst ansett att min hyresgäst är besvärlig (eller om jag själv behövt platsen typ nu) hade jag mer än gärna sagt att de inte behöver betala sista månaden/månaderna mot att de flyttar tidigare. Sen vad som enligt pappret är rätt och fel är en helt annan fråga.
Det handlar inte bara om att bli av med folk utan att klara ekonomin. Det låter inte som om stallägaren här anser det är akut, hen säger inte ens upp TS utan utrycker önskan att hon ska söka sig någon annan stans då det inte fungerar mellan dem. Det verkar inte vara panik, du måste lämna helst igår utam ett försök att vara schyst och ge personen tid att flytta, men också lite fegt att inte ta beslutet att säga upp själv.
 
Alltså, det konstiga, anser jag, är om en stallägare säger upp för att personen är obekväm, inte sköter x eller y och då blir en huvudvärk. Nu vet jag inte hur mycket huvudvärk stallägaren anser att ts är för som flera påpekat är det lite oklart om det är en uppsägning eller ett önskemål. Hade jag som hyresvärd till bostad/stall/vad som helst ansett att min hyresgäst är besvärlig (eller om jag själv behövt platsen typ nu) hade jag mer än gärna sagt att de inte behöver betala sista månaden/månaderna mot att de flyttar tidigare. Sen vad som enligt pappret är rätt och fel är en helt annan fråga.

Fast det betalar inga räkningar eller andra utgifter. Det är ju därför det finns uppsägningstid, för att part ska ges tillräcklig tid att hitta en ny stallplats alt inackordering

Så en stallägare som hatar sin hyresgäst kan ju om de vill erbjuda personen flytta tidigare utan att betala. Men kan inte kräva det. Och omvänt.

Sen I ts fall är frågan om någon ens sagt upp något när tråden skrevs. Se sig om efter en ny stallplats är inte direkt en uppsägning utan en uppmaning om att helst flytta. Kanske menade stallägaren det som en uppsägning, kanske inte. Men det är knappast en "jag skulle vilja du försvann härifrån snarast och du slipper betala"
 
Inte samma fråga som rubriken men liknande tema:

Jag valde efter viss tvekan att hyra ut en box till en familj med en tjej som nyss skaffat ponny. Behovet från min sida blev större efter att jag mist min ena häst och stod med en ensam, som då hyrts in hos grannen för sällskap tills det var löst hemma på något sätt. På sikt skulle jag köpa en till (vilket jag nu också gjort due to nedan) men var då tacksam att slippa stressa med det och la de planerna till framtiden eller åtminstone nästa år.

Jag underströk när de tittade på platsen att nu finns här ju inte några jämnåriga stallkompisar så tänk noga över den aspekten för den är ofta viktig i den åldern. Tror att jag också förklarade att det var extra viktigt att kunna lita på för mig så länge jag bara har en häst och att det måste vara en kontinuitet för hans skull. Men då var det hej och hå och det blir iiiiinga problem bara hon får hålla på med hästen och hon kan ju rida ut med dig eller vara på ridbanan och allt blir så bra så bra. Ok, för att ytterligare försöka säkra detta och visa min välvilja så ställer jag upp och lånar ut mitt släp gratis så de kan komma iväg och träna i grupp två gånger i veckan och hålla den sociala kontakten på så sätt i alla fall.

På grund av denna inack så tar jag hem min häst igen i slutet av oktober, när han kommit bra på plats hos grannen och var trygg i den flocken. De flyttar in, jag tar fram kontrakt, frågar tydligt om uppsägningstiden hur vill ni ha det, ska vi sätta kortare för er eller kan jag sätta en eller tre månader på båda håll? Hej och hå igen det går så bra vilket som. Ok, då blev det tre månader.

De står här en (1) vecka, för övrigt också den gratis inklusive hö och halm eftersom det var slutet på oktober och jag sa fortsatt storsint att ni kan slippa betala för första veckan. Men sedan kommer de plötsligt på att NEJ så ENSAMT det blev! :idea: Var är alla jämnåriga stallkompisar som ska hänga i stallet på eftermiddagarna? :confused: Buhu buhu nu måste vi genast hitta oss ett annat stall. Och så meddelar de att de har gjort det och vill flytta ut igen nästa månadsskifte. Dvs nu.

Jag blir föga överraskande rosenrasande över nonchalansen och oförmågan att tänka igenom saker. Särskilt som det drabbar min älskade häst att hans trygghet nu ska störas igen enbart pga deras klanteri och att jag får fara hals över huvud ut i november och panikleta unghäst för att lösa sällskap. Biter ihop någorlunda men förklarar att detta hur ni hanterat allt har orsakat både kostnader och jobb och ställer till med en massiv oreda för mig.

Det följer något halvhjärtat "erbjudande" att ja vi kan ju bli kvar lite till om det underlättar för dig, vilket jag besvarar med att väsa mellan tänderna att jag vill inte ha någon i mitt stall som inte vill vara här och ert förtroende är bränt för att göra några nya deals, bara flytta härifrån. (Ok tonläget är kanske närmare bara dra åt helvete, tanken är det definitivt i alla fall, men det uttrycks inte i de orden.)

Nu lämnade de igår, jag har inte växlat ett ord med dem på slutet mer än hälsat på tjejen, det är ju förstås föräldrarna som är huvudföremålet för min vrede. Dock har de skickat sms att de lämnar, men inte nämnt ett ord om någon resterande hyra.

Fråga: Är det möjligt att - ens om man är helt dum i huvudet - tolka "bara flytta" i ovan sammanhang som "gött, då behövde vi bara betala 1500 spänn för hö, halm och hyra under fem veckor med gratis nyservat släp att åka runt med, och då är kontraktet utan betydelse"? Givetvis ska jag skicka ett surt sms och kräva hyran i vilket fall som helst.

Bonusfråga: ska jag någonsin ha någon inackordering igen? Det är en s k retorisk och lätt ironisk fråga. Med det enda möjliga svaret When hell freezes over.
 
Inte samma fråga som rubriken men liknande tema:

Jag valde efter viss tvekan att hyra ut en box till en familj med en tjej som nyss skaffat ponny. Behovet från min sida blev större efter att jag mist min ena häst och stod med en ensam, som då hyrts in hos grannen för sällskap tills det var löst hemma på något sätt. På sikt skulle jag köpa en till (vilket jag nu också gjort due to nedan) men var då tacksam att slippa stressa med det och la de planerna till framtiden eller åtminstone nästa år.

Jag underströk när de tittade på platsen att nu finns här ju inte några jämnåriga stallkompisar så tänk noga över den aspekten för den är ofta viktig i den åldern. Tror att jag också förklarade att det var extra viktigt att kunna lita på för mig så länge jag bara har en häst och att det måste vara en kontinuitet för hans skull. Men då var det hej och hå och det blir iiiiinga problem bara hon får hålla på med hästen och hon kan ju rida ut med dig eller vara på ridbanan och allt blir så bra så bra. Ok, för att ytterligare försöka säkra detta och visa min välvilja så ställer jag upp och lånar ut mitt släp gratis så de kan komma iväg och träna i grupp två gånger i veckan och hålla den sociala kontakten på så sätt i alla fall.

På grund av denna inack så tar jag hem min häst igen i slutet av oktober, när han kommit bra på plats hos grannen och var trygg i den flocken. De flyttar in, jag tar fram kontrakt, frågar tydligt om uppsägningstiden hur vill ni ha det, ska vi sätta kortare för er eller kan jag sätta en eller tre månader på båda håll? Hej och hå igen det går så bra vilket som. Ok, då blev det tre månader.

De står här en (1) vecka, för övrigt också den gratis inklusive hö och halm eftersom det var slutet på oktober och jag sa fortsatt storsint att ni kan slippa betala för första veckan. Men sedan kommer de plötsligt på att NEJ så ENSAMT det blev! :idea: Var är alla jämnåriga stallkompisar som ska hänga i stallet på eftermiddagarna? :confused: Buhu buhu nu måste vi genast hitta oss ett annat stall. Och så meddelar de att de har gjort det och vill flytta ut igen nästa månadsskifte. Dvs nu.

Jag blir föga överraskande rosenrasande över nonchalansen och oförmågan att tänka igenom saker. Särskilt som det drabbar min älskade häst att hans trygghet nu ska störas igen enbart pga deras klanteri och att jag får fara hals över huvud ut i november och panikleta unghäst för att lösa sällskap. Biter ihop någorlunda men förklarar att detta hur ni hanterat allt har orsakat både kostnader och jobb och ställer till med en massiv oreda för mig.

Det följer något halvhjärtat "erbjudande" att ja vi kan ju bli kvar lite till om det underlättar för dig, vilket jag besvarar med att väsa mellan tänderna att jag vill inte ha någon i mitt stall som inte vill vara här och ert förtroende är bränt för att göra några nya deals, bara flytta härifrån. (Ok tonläget är kanske närmare bara dra åt helvete, tanken är det definitivt i alla fall, men det uttrycks inte i de orden.)

Nu lämnade de igår, jag har inte växlat ett ord med dem på slutet mer än hälsat på tjejen, det är ju förstås föräldrarna som är huvudföremålet för min vrede. Dock har de skickat sms att de lämnar, men inte nämnt ett ord om någon resterande hyra.

Fråga: Är det möjligt att - ens om man är helt dum i huvudet - tolka "bara flytta" i ovan sammanhang som "gött, då behövde vi bara betala 1500 spänn för hö, halm och hyra under fem veckor med gratis nyservat släp att åka runt med, och då är kontraktet utan betydelse"? Givetvis ska jag skicka ett surt sms och kräva hyran i vilket fall som helst.

Bonusfråga: ska jag någonsin ha någon inackordering igen? Det är en s k retorisk och lätt ironisk fråga. Med det enda möjliga svaret When hell freezes over.
Kontrakt mellan privatpersoner är mer som en trygghet att ha lagen på sin sida om det blir verkliga problem. Man kan skriva in alla möjliga villkor men för att de skall ha betydelse vid en tvist förutsätter de att man vill lägga ned allt arbete med att driva igenom dem, kronofogde, tingsrätt och hela det köret, och även om man "vinner" i slutändan innebär det oftast att man förlorar mer än om man släpper det.

Företag och myndigheter har helt andra resurser.
 
Jag är ytterst bekant med den aspekten, och släpper cirka 99 saker av 100 - både större och mindre än detta. Jag går heller inte i konkurs av två uteblivna tämligen lågt satta hyror och har inte för avsikt att dra in varken KFM eller tingsrätten men hade kanske mer infallsvinkeln rimlighet.

Dvs ifall min irritation gör mig (alltför) partisk och att det i själva verket är en helt befogad och rimlig tolkning att bara dra och som hyresgäst inte fundera på någon mer hyresbetalning under uppsägningstiden i sådant fall.
 
Jag tror en hel del resonerar går det så går det, det är en generell utveckling i samhället. Eftersom privatpersoner sällan driver krav vidare som företag och myndigheter så varför inte bara strunta i det och dra liksom?
 
Inte samma fråga som rubriken men liknande tema:

Jag valde efter viss tvekan att hyra ut en box till en familj med en tjej som nyss skaffat ponny. Behovet från min sida blev större efter att jag mist min ena häst och stod med en ensam, som då hyrts in hos grannen för sällskap tills det var löst hemma på något sätt. På sikt skulle jag köpa en till (vilket jag nu också gjort due to nedan) men var då tacksam att slippa stressa med det och la de planerna till framtiden eller åtminstone nästa år.

Jag underströk när de tittade på platsen att nu finns här ju inte några jämnåriga stallkompisar så tänk noga över den aspekten för den är ofta viktig i den åldern. Tror att jag också förklarade att det var extra viktigt att kunna lita på för mig så länge jag bara har en häst och att det måste vara en kontinuitet för hans skull. Men då var det hej och hå och det blir iiiiinga problem bara hon får hålla på med hästen och hon kan ju rida ut med dig eller vara på ridbanan och allt blir så bra så bra. Ok, för att ytterligare försöka säkra detta och visa min välvilja så ställer jag upp och lånar ut mitt släp gratis så de kan komma iväg och träna i grupp två gånger i veckan och hålla den sociala kontakten på så sätt i alla fall.

På grund av denna inack så tar jag hem min häst igen i slutet av oktober, när han kommit bra på plats hos grannen och var trygg i den flocken. De flyttar in, jag tar fram kontrakt, frågar tydligt om uppsägningstiden hur vill ni ha det, ska vi sätta kortare för er eller kan jag sätta en eller tre månader på båda håll? Hej och hå igen det går så bra vilket som. Ok, då blev det tre månader.

De står här en (1) vecka, för övrigt också den gratis inklusive hö och halm eftersom det var slutet på oktober och jag sa fortsatt storsint att ni kan slippa betala för första veckan. Men sedan kommer de plötsligt på att NEJ så ENSAMT det blev! :idea: Var är alla jämnåriga stallkompisar som ska hänga i stallet på eftermiddagarna? :confused: Buhu buhu nu måste vi genast hitta oss ett annat stall. Och så meddelar de att de har gjort det och vill flytta ut igen nästa månadsskifte. Dvs nu.

Jag blir föga överraskande rosenrasande över nonchalansen och oförmågan att tänka igenom saker. Särskilt som det drabbar min älskade häst att hans trygghet nu ska störas igen enbart pga deras klanteri och att jag får fara hals över huvud ut i november och panikleta unghäst för att lösa sällskap. Biter ihop någorlunda men förklarar att detta hur ni hanterat allt har orsakat både kostnader och jobb och ställer till med en massiv oreda för mig.

Det följer något halvhjärtat "erbjudande" att ja vi kan ju bli kvar lite till om det underlättar för dig, vilket jag besvarar med att väsa mellan tänderna att jag vill inte ha någon i mitt stall som inte vill vara här och ert förtroende är bränt för att göra några nya deals, bara flytta härifrån. (Ok tonläget är kanske närmare bara dra åt helvete, tanken är det definitivt i alla fall, men det uttrycks inte i de orden.)

Nu lämnade de igår, jag har inte växlat ett ord med dem på slutet mer än hälsat på tjejen, det är ju förstås föräldrarna som är huvudföremålet för min vrede. Dock har de skickat sms att de lämnar, men inte nämnt ett ord om någon resterande hyra.

Fråga: Är det möjligt att - ens om man är helt dum i huvudet - tolka "bara flytta" i ovan sammanhang som "gött, då behövde vi bara betala 1500 spänn för hö, halm och hyra under fem veckor med gratis nyservat släp att åka runt med, och då är kontraktet utan betydelse"? Givetvis ska jag skicka ett surt sms och kräva hyran i vilket fall som helst.

Bonusfråga: ska jag någonsin ha någon inackordering igen? Det är en s k retorisk och lätt ironisk fråga. Med det enda möjliga svaret When hell freezes over.
Jag hade tolkat "bara flytta" och resterande harang som att du löser dem från sina åtaganden. Fram till deras flyttdatum ska de däremot betala full hyra. Att du sedan bjudit på släp etc får du bara sätta på ditt eget blåskonto, det är dumt att bjuda till innan de visat sig värdiga förtroendet,

Vi har jobbat med hästar genom livet och de tider vi haft eget stall har vi ALDRIG I HELVETE tagit in inackorderingar, ens akut. Särskilt inte akut. Vi har haft sällskapshästar när vi behövt, men aldrig i livet att jag tar in någon (bekanta är särskilt bannlysta eftersom jag värdesätter vänskapen) för att röra till min tillvaro.
 
Nu verkar det dock ha räckt med ett surt sms från mitt håll för att skaka fram kallhyran under uppsägningsmånaderna, så det var ju ändå något och det får vara bra där.

Tacksam ändå att min granne inte sett bekanta som särskilt bannlysta för det måste ju vara fler än jag som försöker ro runt livet med två hästar och klarar det bra tills det händer något akut så en plötsligt står med en ensam. Men visst, i den bästa av världar skulle ju alla med eget stall ha tre eller fler så det alltid finns en "i reserv".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 029
Senast: BusBarro
·
Ridning Jag har en pålle som är 14 år i år. Vi missade väldigt mycket grundutbildning första tre åren eftersom vi trivdes bäst med "busridning i...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 089
Senast: Apollo 13
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Fiachi
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp