Hej jag har sagt upp mitt avtal med fodervärden och undrar om det är någon som vet om man måste ha underskrift från båda parter eller om det räcker med min?
 
Man kan ingå avtal på andra sätt än att skriva under det.

T ex genom att få villkoren tillsända sig och därefter acceptera genom att välja att flytta in hästen/cykeln/geten etc.

Tror man att det kan bli problem med i det här fallet fodervärden, att denne säger att hen inte mottagit någon uppsägning - då ska man absolut få undertecknat att vederbörande tagit emot uppsägningen av avtalet.

Annars hade jag nog bara skrivit ett mail och bett att motparten bekräftar att denne tagit emot mailet genom att svara på det.
 
Man kan ingå avtal på andra sätt än att skriva under det.

T ex genom att få villkoren tillsända sig och därefter acceptera genom att välja att flytta in hästen/cykeln/geten etc.

Tror man att det kan bli problem med i det här fallet fodervärden, att denne säger att hen inte mottagit någon uppsägning - då ska man absolut få undertecknat att vederbörande tagit emot uppsägningen av avtalet.

Annars hade jag nog bara skrivit ett mail och bett att motparten bekräftar att denne tagit emot mailet genom att svara på det.


Uppsägningen är bekräftad via messenger, jag har hästen under sommaren eftersom fodervärden har sommarlov från ridgymnasiet så är mest utrustning som ska återlämnas.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 348
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 565
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 018
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp