Uppställnings Avtal, uppsägningstid vad säger lagen

Lär inte bli något problem med tingsrätten, lämna bara över hela din dokumentation inkluderad inbetalningarna för hyran så löser det sig. Gör även en polisanmälan om försök till bedrägeri (förfalskad kontrakt), egenmäktigt förfarande (klippa upp låset till boxen under hyres/uppsägningsperioden samt stöld av förvarad utrustning i samma väva. Utrustningen och låst box kan ju bli svår att bevisa om du inte har fotat det, men försök till bedrägeri lär ju gå lätt som en plätt om all dokumentation finns. (Finns ju metataggar i mailen och filer som bevisar ursprungsdato).

100% detta.

TS, människan försöker lura åt sig 6 månaders hyra av dig genom att förfalska ett dokument. Man blir bara :eek::eek:
 
Mycket villkor mellan näringsidkare-konsument exempelvis är tvingande och går inte att avtala bort. Är man överens sinsemellan kan man såklart göra lite hur man vill så länge man fortfarande är överens men blir det osämja och tas det till rätten så godkänns det inte där. Du kan då inte säga att ”vi var överens om xx” pga tvingande lagstiftning.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 674
Ekonomi & Juridik Säkert en helt självklar fråga men jag blir så frustrerad så jag måste ändå höra mig för. Har haft hästen utlånad på foder och i avtalet...
Svar
13
· Visningar
1 673
Senast: Nominous
·
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
4 633
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp