Uppstötningat/kräkningar

Diabetikern

Trådstartare
Jag misstänker magkatarr men vad kan jag göra?
Hon har börjat kräkas men utan att få upp något i omgångar.
Äter och dricker som hon ska utan problem, Fin avföring mm så det är bara de här uppstötningar hon får.
Äter lite gräs då och då.
Vi har delat upp hennes mat så hon får lite och oftare för att se om det hjälper.
Har inte gått över till skonkost så det blir väl nästa steg.

Någon som har andra tips att göra?
 
Jag misstänker magkatarr men vad kan jag göra?
Hon har börjat kräkas men utan att få upp något i omgångar.
Äter och dricker som hon ska utan problem, Fin avföring mm så det är bara de här uppstötningar hon får.
Äter lite gräs då och då.
Vi har delat upp hennes mat så hon får lite och oftare för att se om det hjälper.
Har inte gått över till skonkost så det blir väl nästa steg.

Någon som har andra tips att göra?
Skonkost i små portioner en vecka, om inte bättre eller sämre dags för utredning.
 
Uppdatering då det börjat igen så ska kontakta veterinär idag.

Skonkosten och probiotika samt lite extra vatten i maten så hon inte kan inhalera den så gick det bort. Nu har det börjat om. Inte mycket men tillräckligt för att det är dags att gå vidare med veterinär.

Nån som vet vad det kan vara för något? Bara lite allmän fundering på vad som kan orsaka sådant här hon är jättefin i hull, päls och mage annars
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 261
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 143
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp