Upptravningen

Habina

Trådstartare
Igår pratade jag distansritt med ett par ridkompisar och försökte peppa dem att våga starta en PP20 km. Jag gick igenom hur en tävlingsdag går till och lite vad man kan tänka på. Fick en fråga om ifall man får ha spö vid upptravningen för veterinären och blev osäker... Hittar ingenting i TR, mer än att man inte får rida med spö och sporrar. Jag var nästan helt säker på att man inte fick använda spö vid upptravningen, men i "Naturen som ridhus" illustreras upptravningen och då har visaren ett spö i handen.

Vill ju inte att det skall bli fel, så kan någon mer tävlingsvan hjälpa mig. Inte får man ha spö öht på tävlingsplatsen?
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 196
Senast: Karamello30
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Träning Nu har jag gett upp att klura på min kammare. Kanske är det nån där ute som har nån idé om ifall det är normalt eller om min häst borde...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 285
Senast: Habina
·
Relationer Jag går in i mitt nygamla nick igen och vet inte vilka som minns mig från tråden med "den äldre mannen jag blev så intresserad/kär i"...
Svar
11
· Visningar
2 803
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp