urin i pälsen på hanhund

tanten

Trådstartare
För första gånge har jag en hund som är riktigt långhårig. Och dessutom vit....

Pälsen framför och runt penis blir gul av urin. Det är rätt äckligt. Det har blivt alltmer vartefter pälsen blivit länge och när han börjat lyfta på benet.
Hur gör andra - klipper bort håren på magen eller vad?
 
Jag klipper pälsen kort precis runt penisen och sen klipper/rakar jag efter behov under magen och insida lår. Min förra hane var också vit till största del och klippning och rakning var det enda sättet att hålla honom kissfri.
 
För första gånge har jag en hund som är riktigt långhårig. Och dessutom vit....

Pälsen framför och runt penis blir gul av urin. Det är rätt äckligt. Det har blivt alltmer vartefter pälsen blivit länge och när han börjat lyfta på benet.
Hur gör andra - klipper bort håren på magen eller vad?

Klippte eller rakade runt snoppen. När han blev äldre och snoppen började hänga mer hände det att han kissade sig på frambenen, då blev det in i duschen.
 
Jag klipper så mycket på magen och insidan låren att det ser ut som att han har valpmage när han ligger på rygg (vilket är cirka alltid) men försöker klippa så att det inte syns när han står. Dessutom duschar jag av honom snabbt på magen när han är ofräsch. Om det blivit mycket kör vi en omgång med schampo och balsam, annars räcker en snabbdusch med vatten för att fräscha upp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 923
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Fler här har ju hundar med mycket päls. Som van från dobermann där man liksom badar hunden när den är skitig typ några gånger som valp...
Svar
8
· Visningar
1 395
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp