Urinvägsinfektion

Madick

Trådstartare
Ozzy kissade blod i tisdags när vi var ute (tack och lov för snö så det syns!). Veterinären bad oss ta urinprov onsdag morgon och komma in då. Inga kristaller men bakterier så nu äter han antibiotika.

Nu läser jag att det är vanligt med stenar som antingen kommer efter infektionen eller att infektionen kommer sig av att det finns stenar... kan det vara smart att byta foder kanske till något som hjälper till? Eller är det bara nåt hundar får (infektionen alltså) och sen blir det inget mer, är det normalt?
 
Hur gammal är han och har han några fler symptom?

Min V fick UVI. Det var trots att vi inte förstod det då ett av de första tecknen på hans foderallergi.

Han hade och fick aldrig problem med stenar eller liknande och åt inget foder avsett för att minska/minimera risken för stenar.
 
Hur gammal är han och har han några fler symptom?

Min V fick UVI. Det var trots att vi inte förstod det då ett av de första tecknen på hans foderallergi.

Han hade och fick aldrig problem med stenar eller liknande och åt inget foder avsett för att minska/minimera risken för stenar.
3,5 år. Kissade blod och står lite längre än vanligt och kissar. Vill ut lite oftare än normalt. Han började med nytt foder (Orijen) för kanske 6v sedan.
 
På dan var han superpigg och glad som vanligt men nu på kvällen är han seg och kissar inte som han brukar. Han har ätit tre tabletter antibiotika så den har väl inte kickat in än, men börjar bli orolig att det är nån sten som fastnat nu. Vi skulle ringa om han inte var bättre i morgon. Stackars liten.
 
På dan var han superpigg och glad som vanligt men nu på kvällen är han seg och kissar inte som han brukar. Han har ätit tre tabletter antibiotika så den har väl inte kickat in än, men börjar bli orolig att det är nån sten som fastnat nu. Vi skulle ringa om han inte var bättre i morgon. Stackars liten.
Lille vän.. kan nog vara ide kolla ang stenar.
 
FirstVet: åk in till djursjukhuset
Djursjukhuset: nja, såklart du får komma in men det låter lugnt
Vet på ”vår” klinik: vi höjer antibiotikan till 3ggr/dag

Jahapp. Han är hyfsat pigg nu iaf och har kissat men dricker inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ni med bukspottkörtelinflammation - se hit! Min dvärgschnauzertik har sen hon varit liten varit dålig i magen till och från. Bytt...
Svar
10
· Visningar
1 752
Senast: Filbunke
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: Ela
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 926
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp