Urkrypbar sele

Jag gillar den skarpt, men kan ibland oroa mig för att bogspännena hamnar på skulderbladets spets och hämmar rörelsen? Det blir som en hård kant där. Så jag har den lite lösare än den borde sitta. :)
Hm det måste jag kika på, det är inget jag har tänkt på och han visar inte att han blir störd. Det gjorde han däremot i den förra selen vilket var anledningen till att byta.
 
Men om problemet har pågått så länge så kanske det även måste till träning? Varför vill hunden till varje pris ta sig ur selen? Jobba på att få en bättre relation samtidigt som du använder sele och långlina. Jag har haft selen i ett par månader men märker ingen skillnad på hållbarhet.
Drog inte hela historien bakom hundens bakgrund men nej han försöker inte komma ur selen till varje pris! Det har hänt kanske max
 
@Snurrfian for iväg i misstag. Har hänt max 5-6 ggr kanske några ggr samband med att han hittat ngt i mitt tycke olämpligt att äta, han har satt på bromsen och jag lämnat med kopplet och selen i handen.

Hunden drog som ett ånglok när vi köpte honom förra året i maj, då knappa 2 år. Lyssnade inget, stack direkt om han slapp. Tränat dagligen sen dess och hunden kan idag vara lös på skogsvägar, går fot på kommando, drar endast i kopplet i början om han känner ngn extra god lukt. Men det jobbar vi på😀
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
17 018
Senast: Viva
·
Hundhälsa Varje år försvinner det hur många hundar som helst kring nyår. De allra flesta verkar bli skrämda av fyrverkerier och jag tänkte därför...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 772
Övr. Hund Varje år försvinner det hur många hundar som helst kring nyår. De allra flesta verkar bli skrämda av fyrverkerier och jag tänkte därför...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 196
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp