Som jag skrivit om här under hösten så fick min gamla JRT somna in. Nu har jag beställt en fin liten urna för hennes aska och känner mig nästan lite morbid🙈. Någon annan som också gjort det?

Jag gjorde det, och har gjort en liten minneshörna. Det kändes viktigt för mig ❤️
20231104_191334.jpg
 
Som jag skrivit om här under hösten så fick min gamla JRT somna in. Nu har jag beställt en fin liten urna för hennes aska och känner mig nästan lite morbid🙈. Någon annan som också gjort det?
Varför skulle det vara en morbid grej att ha kvar askan från en älskad vän? Kailzie bor i asken veterinären hjälpte mig beställa (jag var verkligen inte i stånd att göra någonting), och den är jättefin. Hennes namn står i kursiv på en guldplatta på toppen och hela urnan är omsluten av en bild på en blommande sommarskog. :heart
 
Som jag skrivit om här under hösten så fick min gamla JRT somna in. Nu har jag beställt en fin liten urna för hennes aska och känner mig nästan lite morbid🙈. Någon annan som också gjort det?
Jag har en vän, som har tre urnor med sina tidigare hundar, står i bokhyllan... En av dem, tog NM i weightpull om jag inte minns fel och var även högt rankad i rallylydnad. Minns inte vilken av pokalerna, som blev urna för hans aska...

Så, nej. Du är no ganska normal. :heart
 
Jag har askan från mina två hundar som gått bort, samt en häst. Katten hade jag inte råd att ta tillbaka askan (ironiskt nog hette hon Aska) från, annars hade jag gjort det också.
Får jag fråga - när det handlar om häst är det förstås bara en del av askan?
 
Jag vet inte faktiskt med det var en jäkla stor tung låda. Många kilo aska så min spontana tanke är att jag fick tillbaka allt.
Jag har spridit ut det mesta och har lite kvar.
Wow, det borde kanske egentligen vara självklart men jag tänker på en urna med människoaska och redan den tycker jag är stor och tung.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Någon som haft det på sin hund? Hur gick det och behandlade ni? Min 14 år gamla JRT-tik blev dålig i magen i helgen, bättre...
2
Svar
22
· Visningar
2 982
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 252
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp