USA-kunniga: Titta hit!

Fast ... hela vastkusten ar runt 2000 Svenska mil ... och det ar ungefar 3 Svenska mil mellan Venice beach och Malibu beach. :cautious: Det finns oerhort mycket mer an SoCal pa vastkusten. Sjalv brukar jag tillbringa ett par manader per ar i Napa/San Francisco omradet och bor i Oregon. ;)
Jo, jag vet. Jag tipsade om ställen jag varit på, bara. ;) :up:

Oregon ska vara jättefint, har jag hört. Mitt ex, ex, ex, ex :D (han som var orsaken att jag flyttade dit ett tag) började sin vistelse hos en värdfamilj i Oregon och bodde där i ett år innan han flyttade till LA.
Hade gärna åkt dit för ett besök men av olika anledningar så blev det tyvärr aldrig så. :(
 
Haha gulle, tack! :heart Vi ska inte till Vegas den här gången men jag vill absolut dit nån gång så då vill jag gärna pick your brain ;).

Ps. Om du är i Estocolmo: drinks snart!

Ja, USA är ett enormt land verkligen! Tanken har aldrig varit att vi ska se "så mycket som möjligt" av det på dessa två-tre veckor utan precis som jag skrivit i trådstarten så är det alltså östkusten endast det rör sig om. Vi ska starta i D.C. och köra ner till Florida :).
Självklart förstår jag att ni inte planerar in att ”se allt”. Det är ju för sjuttsingen en hel världsdel. ;)
Det var därför jag var nyfiken på att höra vad just du/ni planerat. :up:

Fördelen med östkusten är ju också att det inte blir så många timmars flygresa och tidsomställning.

Måste bara berätta också, blev bjuden till Hawaii av min värdfamilj som jag jobbade hos. Var på Maui. Helt fantastiskt. :love: Vilken natur!
Har dykcertifikat och dök bland massa fiskar och sköldpaddor. Fantastiskt! :love:
 
@niphredil fantastisk present! Men jag blev nyfiken, var det alltså en app som du gjorde kartan i? iphone misstänker jag? Men om jag har fel och det är en app som fungerar till android så vill jag gärna veta vad den heter! ;)
Volo heter appen! Den är inte jättebra men man kan lägga in sin itinerary och så får man fram en sån där söt liten karta :). Tror den funkar till android också.

Fick tips om den i en resegrupp jag är med i, den är mycket populär för att göra en snygg liten karta som man kan lägga upp på Facebook :D.
 
Volo heter appen! Den är inte jättebra men man kan lägga in sin itinerary och så får man fram en sån där söt liten karta :). Tror den funkar till android också.

Fick tips om den i en resegrupp jag är med i, den är mycket populär för att göra en snygg liten karta som man kan lägga upp på Facebook :D.
Tusen tack! Känns som en sån där liten perfekt bild att lägga in när jag försöker göra något slags album när vi har åkt runt med familjen! :D
 
Vi tog oss sen till Shenandoah National Park stannade där 2 nätter för att utforska grottor och nationalparken.
Hur bodde ni i Shenandoah? Var det lagom med två nätter eller blev det för kort tid?
 
Fast flyga från Orlando till San Fran tar 1 timme längre än att flyga från Sverige till NY.
Så det är rejäla avstånd.
Fast definitionen av ordet världsdel är inte "rejäla avstånd".

Du behöver för övrigt inte förklara hur stort USA är för mig, jag är väl införstådd i det. Jag har dessutom rest i Australien så jag vet hur det är att resa i väldigt stora länder :).
 
Fast flyga från Orlando till San Fran tar 1 timme längre än att flyga från Sverige till NY.
Så det är rejäla avstånd.
Ja, det var väl ungefär så jag menade. :bow: Inte ordagrant alltså. ;)

Naturligtvis vet jag att det inte är en kontinent utan att det är sammanlagt 52 delstater som bildar nationen USA.
USA ligger i kontinenten Nordamerika som även innehålller Kanada och Mexico, som ibland inkluderas och ibland inte. Ibland ingår även Centralamerika och ibland inte.

Hoppas jag var tillräckligt korrekt nu.
 
@Vallmo Men jag förstår inte, verkar det i tråden som att vi inte förstått att USA är stort? Tycker du att vår resplan är alldeles för ambitiös?

För annars förstår jag inte varifrån de här upplysningarna kommer..? Du är den enda som pratat västkust och Vegas och Bahamas och Hawaii. Jag har sedan sidan 1 pratat specifikt om D.C. till Florida under ca två/tre veckor. På vilket sätt är det en orimlig resplan som gör att du känner dig nödgad att påpeka att USA är stort?
 
@Vallmo Men jag förstår inte, verkar det i tråden som att vi inte förstått att USA är stort? Tycker du att vår resplan är alldeles för ambitiös?

För annars förstår jag inte varifrån de här upplysningarna kommer..? Du är den enda som pratat västkust och Vegas och Bahamas och Hawaii. Jag har sedan sidan 1 pratat specifikt om D.C. till Florida under ca två/tre veckor. På vilket sätt är det en orimlig resplan som gör att du känner dig nödgad att påpeka att USA är stort?
Er resplan verkar underbar, som jag skrev tidigare. Och väl avvägd. Alldeles perfekt, låter det som.
Tror inte jag har nämt att er resplan skulle vara orimlig. Tvärtom, men det framgick inte kanske inte att jag tycker det. Helt ärligt menat.

Jag vimsade till det och missade trådstarten. :o Ber så hemskt mycket om ursäkt för det. :down: Var verkligen inte meningen. :down: Jag lämnar tråden med omtanke om vilka slags restips du vill ha.
Jag hoppas ni får en riktigt, riktigt bra resa. :)
 
Ja, det var väl ungefär så jag menade. :bow: Inte ordagrant alltså. ;)

Naturligtvis vet jag att det inte är en kontinent utan att det är sammanlagt 52 delstater som bildar nationen USA.
USA ligger i kontinenten Nordamerika som även innehålller Kanada och Mexico, som ibland inkluderas och ibland inte. Ibland ingår även Centralamerika och ibland inte.

Hoppas jag var tillräckligt korrekt nu.

Psst ... gransen mellan nord och syd Amerika gar vid Panama, sa Central Amerika raknas in i Nord Amerika, lika sa de Caribiska oarna.

/hastflicka som undervisat i Geography i Amerikanska skolan och har svart att inte ge correct information :p/

och jag foreslar att vi lamnar @niphredil s present till att diskutera namnda present.
 
Psst ... gransen mellan nord och syd Amerika gar vid Panama, sa Central Amerika raknas in i Nord Amerika, lika sa de Caribiska oarna.

/hastflicka som undervisat i Geography i Amerikanska skolan och har svart att inte ge correct information :p/

och jag foreslar att vi lamnar @niphredil s present till att diskutera namnda present.
Se inlägget ovanför där, jag skriver att jag lämnar tråden med hänsyn till ts fina resa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp