USA-kunniga: Titta hit!

Yep, DC till Kennedy space center :). Super att det inte är några tullar! :)
mina 214.JPG
 
Tack! :heart Och tack! Jag tror vi kommer få en helt otroligt fin resa tillsammans :). Jag är så pepp på framförallt Washington DC att det känns som att jag ska spricka :D.
Hoppas det blir till belåtenhet, själv skulle jag inte åka till DC igen, det finns trevligare ställen, men visst finns det mycket att se.
 
Hoppas det blir till belåtenhet, själv skulle jag inte åka till DC igen, det finns trevligare ställen, men visst finns det mycket att se.
Vi ska resa under tre veckor totalt så vi kommer att se långt mer än DC så blir jag inte så förtjust i verkligheten är det inte hela världen :D. Man vet ju aldrig hur man faktiskt känner för en stad innan man varit där men jag har höga förhoppningar faktiskt, det jag vill se där kan jag liksom inte se någon annanstans. En god vän till mig har dessutom jobbat där så jag kommer få många bra tips om restauranger och barer och vad man bör se :).
 
Ja jo men oavsett är det fantastiskt fint och fantasifullt presenterat! Gåvan i sig är ju makalös och så himla häftig och rolig men presentationen av den var ju verkligen :heart. Hade blivit jätteglad och bölat ögonen ur mig om jag var din man!
Åh men tack, vad rar du är :heart. Min man blev otroligt rörd men framförallt chockad. Han växlade mellan att skratta, skaka på huvudet och ha tårar i ögonen. Och att säga”you’re crazy! This is crazy? Are we actually going? This is crazy!” typ.

Jag har haft ett väldigt tufft år i år och han har funnits där som ett helt fantastiskt stöd hela tiden. Så det kändes extra fint att få ge honom den här presenten just i år :heart.
 
Det kanske skiter sig så att vi inte kan åka som planerat :(.

För att köra där borta behöver vi ha internationella körkort och Spanien kommer inte att utfärda något sådant för min make eftersom han är registrerad som boende i Sverige och inte i Spanien. I Sverige utfärdar man bara internationella körkort på svenska körkort och eftersom min makes spanska körkort går ut om rätt lång tid har han ännu inte ansökt om ett svenskt. När vi nu pratar med Transportstyrelsen säger de att det kan ta allt från en månad till ett ÅR att få ett svenskt körkort utfärdat, vilket innebär att det finns en risk att min man inte hinner få tillbaka körkortet innan resan.

Jag har verkligen försökt tänka på precis allt när jag har planerat den här presenten och ändå blev det inte bra :(. Jag är så himla besviken. Det är ju bara att hoppas att det går fort, eller i värsta fall får vi skjuta på det eller så åker vi men bara jag kör. Oavsett känns det så jävla surt med all byråkrati och allt krångel :(. Heja EU.
 
Det kanske skiter sig så att vi inte kan åka som planerat :(.

För att köra där borta behöver vi ha internationella körkort och Spanien kommer inte att utfärda något sådant för min make eftersom han är registrerad som boende i Sverige och inte i Spanien. I Sverige utfärdar man bara internationella körkort på svenska körkort och eftersom min makes spanska körkort går ut om rätt lång tid har han ännu inte ansökt om ett svenskt. När vi nu pratar med Transportstyrelsen säger de att det kan ta allt från en månad till ett ÅR att få ett svenskt körkort utfärdat, vilket innebär att det finns en risk att min man inte hinner få tillbaka körkortet innan resan.

Jag har verkligen försökt tänka på precis allt när jag har planerat den här presenten och ändå blev det inte bra :(. Jag är så himla besviken. Det är ju bara att hoppas att det går fort, eller i värsta fall får vi skjuta på det eller så åker vi men bara jag kör. Oavsett känns det så jävla surt med all byråkrati och allt krångel :(. Heja EU.

Fast näää... ingen jag känner har behövt internationellt körkort när de åkt över! Inkl att hyra bil och/eller mc!
 
Fast näää... ingen jag känner har behövt internationellt körkort när de åkt över! Inkl att hyra bil och/eller mc!
Är det sant? Jag trodde att det var lag på det i vissa stater? Nån sa att det var det i Georgia men jag googlade precis och det verkade inte stämma. Vore ju fantastiskt om vi slapp den huvudvärken! Tveksamt dock om min man törs chansa och åka utan..

Fast man kanske kan ansöka om det svenska, hoppas på det bästa och om det tar för lång tid, begära tillbaka det spanska körkortet från Transportstyrelsen. Eller nåt. (tänker högt, menar inte att du ska svara på det här!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp