Bukefalos 28 år!

USA sizes - IRL

cowgirl73

Trådstartare
KOllar runt lite i USa , speciellt på ebay, letar boots och ev hjälm.
kanske andra saker men främst boots, verkar vara betydligt bättre priser där än här....

Men är lite konfundersam över storlekar.

Kan inte ni som köpt tex boots/hjälmar/kläder i USA skriva här och tala om ifall storleken ni beställde stämde överens med vad som stod ?

Tex om ni beställde en 8 i boots som ska motsvara ( exempel) 38, stämde det eller var den större/mindre än våra svenska 38 or ?

Osv med kläder.....

Hade varit kul att hitta någon mer vardaglig blus/tröja för ridning som inte ksotar skrjotan ( hahaha ) men svårt med storlekar tycker jag, svårt i vanliga fall då jag har breda axlar och rumpa att hitta någto som sitter snyggt.
 
Sv: USA sizes - IRL

Hade ju en annan fråga ang specifikt märke.

Twisted X boots.....om det står att det är Mens boots, worker boots.....vad är skillnaden, oftast, mellan mens och womens boots ?
Kan man som kvinna ha mens boots oxå ?

Har ca storlek 39 och behöver bred tå.
Är det sotrlekarna som skiljer sig åt, bärjar mesn boots oftast på större storlek ?
Eller är det något annat som skiljer sig åt ?
 
Sv: USA sizes - IRL

Vet inte vad det är för skillnad mellan mens och womens men annars är det ju olika typer på boosten, bred/smal tå, kort/långt skaft osv.

Jag älskar Twisted X och Justin boots. Sambon fick ett par Twisted X av mig för åratal sedan och dom är fortfarande kanon, precis som mina vardags Justin (med bred tå, kort skaft)

Här är en bra sida för övrigt när man behöver omvandla saker, finns fler sådana sidor.
http://www.omvandla.nu/index/s.htm
 
Sv: USA sizes - IRL

Jag har bara koll på min Troxel Cheyenne; mitt huvud är 55cm (har jag för mig). Hörde att Sierran är rätt stor i storleken, så jag chansade på 6 3/4, vilket var på tok för litet. Mätte insidan, 54cm och dom hade konverterat den till 53,5 cm. Så då tog jag en 7a, som skulle vara 54,5 cm. Den är liiiite för stor, men det funkar! :)
 
Sv: USA sizes - IRL

Jag har varit i USA några gånger och har då köpt med hem boots. Storlekarna skiljde sig enormt mellan olika modeller och märken. Tror att jag testade ett 20-tal olika boots i samma storlek och bara några enstaka passade. Har du möjlighet så åk till en butik i Sverige som säljer boots och testa där vilka som passar och sen kan du söka efter de modellerna på nätet.
 
Sv: USA sizes - IRL

Eller se till att du har kompisar med samma skostorlek så du kan prova deras boots!
Har precis fått hem ett par Justin Gypsy, strl 9B och de passar mina 40-fötter perfekt. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 660
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp