USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
___pres.jpg
 
ApropÄ skillnaden mellan Trump och Biden, sÄ WOOOOOOOOOOH

https://www.theguardian.com/society...-pin-hopes-on-biden-reversing-global-gag-rule

Om Biden gör det, sÄ det kommer att betyda sÄ otroligt mycket för NGO:s som arbetar med kvinnohÀlsa och demokratifrÄgor i mÄnga lÀnder.

Biden can skriva under en executive order att lyfta "the gag rule" ... MEN han far problem att fa med sig congress pa sa valdigt mycket for att forbattra kvinno halsa. Hall tummarna att Demokraterna kan flippa de tva Georgia stolarna som har en omrostning.
 
Biden can skriva under en executive order att lyfta "the gag rule" ... MEN han far problem att fa med sig congress pa sa valdigt mycket for att forbattra kvinno halsa. Hall tummarna att Demokraterna kan flippa de tva Georgia stolarna som har en omrostning.

Men han kan alltid börja med en Exectutive Order, men ja fÄr hÄlla alla tummar och tÄr och tassar vi har för Georgia. Iofs Àr det Georgia sÄ har inte mycket hopp.


Jag erkÀnner att jag simpar Ossoff lite :D
 
NÄgon delade pÄ sociala medier att staketet utanför vita huset förstÀrks ytterligare nu. En snabb googling ger ingen kÀlla, nÄn som vet nÄt?

Samtidigt stÄr ju trumpianerna och gör uttalanden om att trump kommer fortsÀtta som president oavsett vad. Jag Àr pessimist kanske men fÄr han militÀren bakom sig Àr det ju kört :)
 
NÄgon delade pÄ sociala medier att staketet utanför vita huset förstÀrks ytterligare nu. En snabb googling ger ingen kÀlla, nÄn som vet nÄt?

Samtidigt stÄr ju trumpianerna och gör uttalanden om att trump kommer fortsÀtta som president oavsett vad. Jag Àr pessimist kanske men fÄr han militÀren bakom sig Àr det ju kört :)
Ang militÀren sÄ kÀnner jag mig försiktigtförsiktigt optimistisk om det. Pentagon och Trump har inte riktigt kommit sÄ bra överens med varandra hittills. SÄ jag skulle inte vara sÄ sÀker pÄ att han fÄr militÀren bakom sig.
 
Ang militÀren sÄ kÀnner jag mig försiktigtförsiktigt optimistisk om det. Pentagon och Trump har inte riktigt kommit sÄ bra överens med varandra hittills. SÄ jag skulle inte vara sÄ sÀker pÄ att han fÄr militÀren bakom sig.
Men vi fÄr se hur mycket Trump hinner Àndra om i Pentagon innan januari, om han hinner fylla pÄ med lojala undersÄtar i de viktigaste positionerna sÄ kan situationen bli en helt annan ... han har ju redan börjat.
 
https://apnews.com/article/election...s-mark-esper-58adf1d272afe333562c54daba541e84
Esper var den som sa emot om att anvÀnda militÀren i somras och han sparkades nu. SÄ vi fÄr nog se vad som sker med den nya som inte anstÀlldes pÄ sedvanligt vis ... :crazy: Men efter ha lÀst om Esper och andra officials som inte velat göra som Trump sagt hela tiden sÄ hoppas jag att det finns fortfarande kvar sÄna kritiska tÀnkare inom Pentagon.
Justice departementet Àr ju ett annat som Trump gÄtt tom hÄrdare Ät sÄ att de Àndrat sig till ja-sÀgare.
Jag vet inte om de tvÄ (militÀren och justice departementet alltsÄ) hade kunnat överleva fyra Är till med Trump utan att bli helt korrupta. Detta val sker nog i grevens stund, ÄterstÄr bara att se hur mycket Trump hinner förstöra innan januari ...
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 493
Senast: MJLee
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 699
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
SamhÀlle SVT har skrivit om hur Ryssland redan nu börjar sin pÄverkanskampanj. Hur tÀnker ni att vi bÀst stÄr emot denna typ av yttre pÄverkan pÄ...
2
Svar
22
· Visningar
1 941
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp