USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
received_906375289895381.jpeg
 
Jag tÀnkte pÄ det ocksÄ. Innan valet har det varit en massiv propaganda om hur anhÀngare till Trump skaffat vapen för att starta inbördeskrig och mycket annat. NÀr kommer det? Som det verkar nu i nyhetssÀndningarna Àr det mycket mindre oroligheter Àn efter förra valet nÀr Trump vann. NÄgonting kÀnns vÀldigt fel hÀr i rapporteringen.
 
Jag tÀnkte pÄ det ocksÄ. Innan valet har det varit en massiv propaganda om hur anhÀngare till Trump skaffat vapen för att starta inbördeskrig och mycket annat. NÀr kommer det? Som det verkar nu i nyhetssÀndningarna Àr det mycket mindre oroligheter Àn efter förra valet nÀr Trump vann. NÄgonting kÀnns vÀldigt fel hÀr i rapporteringen.
Oerhört mycket sÄ.
 
Jag tÀnkte pÄ det ocksÄ. Innan valet har det varit en massiv propaganda om hur anhÀngare till Trump skaffat vapen för att starta inbördeskrig och mycket annat. NÀr kommer det? Som det verkar nu i nyhetssÀndningarna Àr det mycket mindre oroligheter Àn efter förra valet nÀr Trump vann. NÄgonting kÀnns vÀldigt fel hÀr i rapporteringen.

Jag har missat stora delar av den propagandan. Det jag lÀst om Àr att det sÄlts mycket mer vapen och ammunition strax innan valet, Àn vad som Àr normalt. DÀremot har jag sett gott om bilder av personer med Trumpflaggor som bÀr vapen pÄ ett hotfullt sÀtt, just efter valet. Men det Àr nog ganska fÄ incidenter hittills dÀr det varit hotfullt pÄ riktigt.

Även om det för mig Ă€r absurt att man fĂ„r bĂ€ra laddade, militĂ€ra vapen i ett demonstrationstĂ„g.
 
Men vi fÄr se hur mycket Trump hinner Àndra om i Pentagon innan januari, om han hinner fylla pÄ med lojala undersÄtar i de viktigaste positionerna sÄ kan situationen bli en helt annan ... han har ju redan börjat.

För att vara lite optimist sÄ Àr det civila/politiska cheferna han kan byta ut och har sÄ gjort, men sjÀlva den militÀra strukturen Àr det inte han som utser. Tack och lov.

Men ja, börjar ocksÄ fÄ lite ont i magen nu nÀr de beslutat att rÀkna om Georgia för hand!
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 401
Senast: MJLee
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 667
SamhÀlle SVT har skrivit om hur Ryssland redan nu börjar sin pÄverkanskampanj. Hur tÀnker ni att vi bÀst stÄr emot denna typ av yttre pÄverkan pÄ...
2
Svar
22
· Visningar
1 934
Senast: Jeffery
·
Fritid PĂ„ lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! đŸ„Œ Det kommer sĂ€ndas pĂ„ SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: Rosett
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp