Utåtagerande hund

ccleleya

Trådstartare
Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma så kan hon bita mot det andra djuret upprepade ggr och låta högt. Då måste man sluta isär henne. När jag väl separerat henne från den andra hunden så kan hon upprepade gånger gå till attack igen. Det blir intensivt men inget
Blod har kommit
Hur ska jag lugna detta och få bort det? Jag tar tag i henne och säger nej samt belönar när hon gör rätt
 
Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma så kan hon bita mot det andra djuret upprepade ggr och låta högt. Då måste man sluta isär henne. När jag väl separerat henne från den andra hunden så kan hon upprepade gånger gå till attack igen. Det blir intensivt men inget
Blod har kommit
Hur ska jag lugna detta och få bort det? Jag tar tag i henne och säger nej samt belönar när hon gör rätt
Det allra första du måste göra är att INTE låta resurser stå framme när flera djur är i närheten. Inte någon stund på dagen. Inga tuggben eller mat. De får äta separat så att inga olyckor sker först och främst - därifrån kan man börja arbeta.
Det är ju bara en valp så det går säkert att lösa, men först måste alla vara trygga.
 
Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma så kan hon bita mot det andra djuret upprepade ggr och låta högt. Då måste man sluta isär henne. När jag väl separerat henne från den andra hunden så kan hon upprepade gånger gå till attack igen. Det blir intensivt men inget
Blod har kommit
Hur ska jag lugna detta och få bort det? Jag tar tag i henne och säger nej samt belönar när hon gör rätt
Är det er mat hon vill vakta (jag tänker kring matbord?) eller sin egen?
Bästa sättet att minska resursförsvar är att se till så att hon inte känner att hon måste försvara den, varken mot andra hundar eller er.
 
Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma så kan hon bita mot det andra djuret upprepade ggr och låta högt. Då måste man sluta isär henne. När jag väl separerat henne från den andra hunden så kan hon upprepade gånger gå till attack igen. Det blir intensivt men inget
Blod har kommit
Hur ska jag lugna detta och få bort det? Jag tar tag i henne och säger nej samt belönar när hon gör rätt
Kolla smärta du har köpt ett handikappat djur.
 
Det är rätt vanligt att när valpar kommer över något gott så gömmer de sig med det goda för att äta ifred. De är ju oftast vana vid ett gäng syskon som alla vill smaka på skatten. Finns det inte utrymme för att vara ifred så är det lätt hänt att valpen går upp i försvar för att ha det goda själv.
Jag vet men har man köpt ett djur som medvetet är avlat på diverse defekter bör man kolla även smärta!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 198
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 169
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 095
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp