Utbildad men inte jbv godkänd?

Jag har haft alla sorter, även outbildad utan godkännande. I det fallet hade jag fått ta veterinär till hjälp om det hade handlat om skador som det krävs godkännande för. Då hade jag en häst som fick fång, men det var så illa att jag valde att avliva hästen i samråd med veterinär, så hovis var aldrig inblandad då.

Jag har också haft outbildad (inte utbildad på skola altså) men med godkännande från SJV. Funkade bra det också.

Nu har jag dock en som är utbildad på skola och godkänd hos SJV.

För min del är det numera viktigast att det är en duktig hovis som kan sin sak oavsett om hen har utbildning på papper eller ej. Godkännandet hos SJV är en trygghet för mig som konsument som jag inte vill vara utan. Det är inte alltid så lätt att kunna synka veterinär och hovis om hovisen inte är godkänd kan jag tänka mig (om behovet av operativa ingrepp skulle uppstå).
 
Jag har en hovslagare som har utbildning men som inte är godkänd han har tidigare jobbat på en av Sveriges största kliniker. Han har inte brytt sig om att fixa det sista nya.
Skulle det ske något rättar han detta i samarbete med min veterinär.
Han har även hjälpt mig med ett sjukbeslag på ett föl som kliniken gick bet på
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med hovslagare, hur i hela friden bär man sig egentligen åt för att det ska bli bra? Jag trodde det skulle bli bättre när...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
27 860
Senast: Lindsen
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·
Trav Angående de nya Transporteringsbestämmelserna... Tydligen är det inte så klart som man trodde från början,. Jag vet att sådana här...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 731
Senast: Natasja
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 613
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp