Utbildning av ridtravare

FancyRidtravare

Trådstartare
Jag har ju då gått och ”råkat” köpa en ridtravare (hon skulle slaktas så köpte henne för det priset) och behöver tips på hur man ska utbilda på rätt sätt! Hur har ni gjort? Hästen i fråga är då ett svart/mörkbrunt sto ca 165 cm i mankhöjd med mycket energi. Hon har fin och hyfsat lätt för galoppen både i hagen och på lina, jag vet att hon är sutten på och skrittad även lite travad med ryttare. Lollo, som hon kallas, ska användas till uteritter och eventuellt betackas nästa år om det går som planerat alltså kräver jag ute att hon ska kunna några skolor eller kunna hoppa höga hinder utan bara vara en trygg å mysig skogspålle! Tacksam för alla tips!:)
 
Jag har ju då gått och ”råkat” köpa en ridtravare (hon skulle slaktas så köpte henne för det priset) och behöver tips på hur man ska utbilda på rätt sätt! Hur har ni gjort? Hästen i fråga är då ett svart/mörkbrunt sto ca 165 cm i mankhöjd med mycket energi. Hon har fin och hyfsat lätt för galoppen både i hagen och på lina, jag vet att hon är sutten på och skrittad även lite travad med ryttare. Lollo, som hon kallas, ska användas till uteritter och eventuellt betackas nästa år om det går som planerat alltså kräver jag ute att hon ska kunna några skolor eller kunna hoppa höga hinder utan bara vara en trygg å mysig skogspålle! Tacksam för alla tips!:)
Ta hjälp av tränare som har kunskap om att rida in hästar, och då gärna ridtravare.

Tipsar om att tömköra för att bygga upp hästen och träna in röstkommandon (till ridningen). För tränare då till att börja med. Har du möjlighet så kolla med tidigare ägare om hon har blivit tömkörd innan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·
Relationer Kort bakgrund: Vart ett skrotår för både mig och sambon. Jag har blivit sjuk och blir sämre (hypofystumör- misstänkt cushings sjukdom...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 273
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 072
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp